Postat 25 april 200520 år När jag köpte akvariet begagnat fick jag med en burk AquaCare Calcium Hydroxide.I bruksanvisningen står det: "1 mått pulver till ungefär 5 l vatten."Nu fick jag tyvärr inte med något mått . Hur stort är måttet?
Postat 25 april 200520 år brukar ligga en matsked, av plast i förpackningen.. inte så noga.. ta en rågad matsked.. det ska ju ända falla till botten.. du ska använda det klara vattnet som blir..
Postat 25 april 200520 år Skruva på dunklocket noga bara. Kommer koldioxid från luften i vattnet faller kalken ut som kalksten på väggarna.
Postat 29 april 200520 år Hur brukar ni föra in blandningen i karet? Det är väl inte så bra att göra det etappvis med hjälp av en automatisk påfyllningspump med tanke på pumpens livslängd. Eller?
Postat 29 april 200520 år Du "måste" ha sump eller mixern ovanför karet. Du kan då pumpa in osmosvatten och låta det droppa/rinna in i karet/sumpen.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.