Gå till innehåll

Lite mer exprimenterande med multichip.


Lasse

Rekommenderade inlägg

Jag håller med Stig - man får oftast vad man betalar för. Jag har handlat med AC-RC i nästan 2 år nu - inte billigast men hitilsdags har jag inte fått någon skit därifrån

@Stoffe Swe

Kostnaderna beror lite på men räkna någonstans kring 2000. Om Janne får ihop sin variant så kan priset kanske gå neråt lite. Det dyra är bra drivare som kan ge upp mot 5-6 A. Chippen kostar från 90 upp mot 130 $ (sådan som jag vet är bra)

Spridning - lek med den här

ljusbrytning 1.5.xls

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Har blivit lite förseningar med mina projekt - åkte på ett tarmvred och ligger på sjukhus sedan 1/10. Permission i morgon så då får jag se om jag orkar ta tag i projekten igen. Tillbringar tiden med lite surfning och hittade den här tingesten på AC-RC:s sida

18W_actinic_spot_light_2.jpg

18W_actinic_spot_light.jpg

Intressant eftersom detta faktiskt är en avkoppling från diskussionerna kring Dream Chip

Den är försed med följande bestyckning EPILEDS 45mil 10000K x 3

EPILEDS 45mil 15000K x 3

EPISTAR 45mil 6500K x 3

EPILEDS 45mil 455nm x 3

EPILEDS 45mil 445nm x 3

EPILEDS 45mil 430nm x 1

EPILEDS 45mil 420nm x 2

Jag kan se att det kanske kan bli ett väldigt bra alternativ till nano upp mot 50 liter. Den är snygg, enkel att använda (E 27 sockel) och är rätt i bestyckning. En är på väg hem till mig för test.

Priset inte helt fel heller ca 500 kr om man räknar med moms (61 dollar - fri frakt + moms i Sverige)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tillbringar tiden med lite surfning och hittade den här tingesten på AC-RC:s sida

Intressant eftersom detta faktiskt är en avkoppling från diskussionerna kring Dream Chip

Den är försed med följande bestyckning EPILEDS 45mil 10000K x 3

EPILEDS 45mil 15000K x 3

EPISTAR 45mil 6500K x 3

EPILEDS 45mil 455nm x 3

EPILEDS 45mil 445nm x 3

EPILEDS 45mil 430nm x 1

EPILEDS 45mil 420nm x 2

Jag kan se att det kanske kan bli ett väldigt bra alternativ till nano upp mot 50 liter. Den är snygg, enkel att använda (E 27 sockel) och är rätt i bestyckning. En är på väg hem till mig för test.

Priset inte helt fel heller ca 500 kr om man räknar med moms (61 dollar - fri frakt + moms i Sverige)

MVH Lasse

Krya på dig.

LÄNK är obligatorisk :)

Hur många watt är denna lampa på eller hur mycket motsvarar den i HM watt

Edit:

Såg att det stog 18watt på bildlänken

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...