wrang Postat 22 december 2005 Författare Postat 22 december 2005 Mera bilder tagna idag Denna acropora fick jag som ett skott för 2 månader sedan visste ej vart jag skulle sätta fast den så jag la den på denna sten så länge. och nu har den brett ut sig och sitter fast på denna stenen. Ett omtyckt gömmställe för min gula gobi Citera
wrang Postat 6 januari 2006 Författare Postat 6 januari 2006 Ja då är man lycklig glad igen att ha en IKS dator Det blev en IKS dator + 1 styrskena + 1 tempnod och en Extern display modell 2 skall komplettera med en Ph senare oxså men kör med en extern så länge som jag redan haddeVissa får tomtebesök senare Citera
Tedb Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Gött Christian välkommen i IKS gänget igen. När kommer du över så jag får testa om de e min IKS eller bara jag själv som krånglar. Snygg polisradio förresten. Citera
wrang Postat 6 januari 2006 Författare Postat 6 januari 2006 Ja polisradio displayen var ett nödvändigt ont som nästan all teknik för akvariet Skall ta med mig min till dig å kolla om det är din som det är fel på eller dina sonderFår leta upp mina DIY länkar med IKS saker man kan bygga själv. Var uppe på vinden för att leta efter min datakabel som jag trodde jag hadde kvar sedan sisst å hittade en PH modul istället. Tog genast isär denna å kanske nått man kan bygga oxså. Skall beställa delar från Elfa å sätta ihop en datakabel så man kan testa den där IKS programvaran Citera
Vargklo Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Ja då är man lycklig glad igen att ha en IKS dator Det blev en IKS dator + 1 styrskena + 1 tempnod och en Extern display modell 2 skall komplettera med en Ph senare oxså men kör med en extern så länge som jag redan haddeVissa får tomtebesök senareChristian,Har du lust att förklara för oss som inte äger en IKS vad för funktion du får med det du just införskaffat? Vad är skillnad mot att inte ha IKS? Citera
wrang Postat 6 januari 2006 Författare Postat 6 januari 2006 Det jag just införskaffat är att styra ljuset och se ens Ph i karet och Tempen som i sin styr mina datafläktarDatakabeln behöver jag för att uppdatera min firmwire i IKS datorn men med denna kan man även se ens värden vid PC;n och kan skicka vidare ens värden till hemsidanLänkar till IKS diy sidor:IKS Level SensorIKS Plug BarStecker und Kabel für den Aquastar (Datakabel & Y-kabel för PC och extern display) Citera
Tedb Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Måste bara säga att din vind e bra underbar kalkreaktorer å phmoduler å backventiler i pvc. Värre än karlson på taket "grejerna till höger grunkorna till vänster. På min vind finns endast lite gullfiber men de skulle du säkert kunna fila ihop en akvariepryl med. Jag har velat bort ditt nr igen så skicka mej ett pm med nummret så kan vi komma överens om när vi hinner fika å felsöka. Citera
wrang Postat 29 januari 2006 Författare Postat 29 januari 2006 Hej igen hoppas att man får lite mer respond denna gång. Här kommer lite bilder med en bättre kamera jag lånat. Inga upphottningar etc med photoshop mmHär kommer 2st bilder på mina montiporer Taget idag 20060129 kl 1700 Kamera: Canon eos 20D med macro objektiv Sigma 50mm 1:2.8 DG om de foto intresserade undrar Citera
petrol Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 vilka fina bilder!! Ta gärna några helbilder där man ser dina nya kirurger (kirurger = Petters böjelse hehe) Citera
wrang Postat 30 januari 2006 Författare Postat 30 januari 2006 Ja jag har fler bilder på datorn som jag laddar upp Citera
Lejonkungen Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 Har du ställt skärpan manuellt eller med automatiken? Stativ? Citera
wrang Postat 30 januari 2006 Författare Postat 30 januari 2006 Ja det var utan stativ och autofokus.Ändrade på vitbalansen till 10000K och körde faktiskt utan blixt Citera
wrang Postat 30 januari 2006 Författare Postat 30 januari 2006 Ja alla fiskar lever och mår bra Citera
Hanss0n Postat 30 januari 2006 Postat 30 januari 2006 kul och höra att det går bra för folk:D:D Citera
wrang Postat 30 januari 2006 Författare Postat 30 januari 2006 Tack alla här kommer några fler bilder Och en slags svamp som sitter på LS Citera
wrang Postat 30 januari 2006 Författare Postat 30 januari 2006 Min naso Litturatus är ca 10cm men Naso Vlamingi håller på att gå om så denna är jätte snabb med att växa Citera
wrang Postat 31 januari 2006 Författare Postat 31 januari 2006 Slänger upp några fler bilder Bild på hela karet från 20060129 Citera
wrang Postat 3 mars 2006 Författare Postat 3 mars 2006 Lite nya koraller i burken2st stenkoraller Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.