Gå till innehåll

Wrang´s Percula 90 - Akvarium nerlagt


wrang

Rekommenderade inlägg

Mera bilder tagna idag

20051222_rakor1.jpg

20051222_gul_montipora.jpg

20051222_eufyllia.jpg

20051222_acropora.jpg

Denna acropora fick jag som ett skott för 2 månader sedan visste ej vart jag skulle sätta fast den så jag la den på denna sten så länge. och nu har den brett ut sig och sitter fast på denna stenen. Ett omtyckt gömmställe för min gula gobi

20051222_gulgobie.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 451
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...

Ja då är man lycklig glad igen att ha en IKS dator :smiley23:

Det blev en IKS dator + 1 styrskena + 1 tempnod och en Extern display modell 2 skall komplettera med en Ph senare oxså men kör med en extern så länge som jag redan hadde

Vissa får tomtebesök senare

post-736-14468912406741_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja polisradio displayen var ett nödvändigt ont som nästan all teknik för akvariet :smiley17:

Skall ta med mig min till dig å kolla om det är din som det är fel på eller dina sonder

Får leta upp mina DIY länkar med IKS saker man kan bygga :skrattar: själv. Var uppe på vinden för att leta efter min datakabel som jag trodde jag hadde kvar sedan sisst å hittade en PH modul istället. Tog genast isär denna å kanske nått man kan bygga oxså. Skall beställa delar från Elfa å sätta ihop en datakabel så man kan testa den där IKS programvaran

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja då är man lycklig glad igen att ha en IKS dator :smiley23:

Det blev en IKS dator + 1 styrskena + 1 tempnod och en Extern display modell 2 skall komplettera med en Ph senare oxså men kör med en extern så länge som jag redan hadde

Vissa får tomtebesök senare

Christian,

Har du lust att förklara för oss som inte äger en IKS vad för funktion du får med det du just införskaffat? Vad är skillnad mot att inte ha IKS?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag just införskaffat är att styra ljuset och se ens Ph i karet och Tempen som i sin styr mina datafläktar

Datakabeln behöver jag för att uppdatera min firmwire i IKS datorn men med denna kan man även se ens värden vid PC;n och kan skicka vidare ens värden till hemsidan

Länkar till IKS diy sidor:

IKS Level Sensor

IKS Plug Bar

Stecker und Kabel für den Aquastar (Datakabel & Y-kabel för PC och extern display)

post-736-14468912407225_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste bara säga att din vind e bra underbar kalkreaktorer å phmoduler å backventiler i pvc. Värre än karlson på taket "grejerna till höger grunkorna till vänster. På min vind finns endast lite gullfiber men de skulle du säkert kunna fila ihop en akvariepryl med. Jag har velat bort ditt nr igen så skicka mej ett pm med nummret så kan vi komma överens om när vi hinner fika å felsöka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Hej igen hoppas att man får lite mer respond denna gång. Här kommer lite bilder med en bättre kamera jag lånat. Inga upphottningar etc med photoshop mm

Här kommer 2st bilder på mina montiporer

Montipora1_20060129.jpg

Montipora2_20060129.jpg

Clownfisk1_20060129.jpg

Taget idag 20060129 kl 1700

Kamera: Canon eos 20D med macro objektiv Sigma 50mm 1:2.8 DG om de foto intresserade undrar ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...