Gå till innehåll

Glasborr för 32 och 40mm genomföring


Sune

Rekommenderade inlägg

Tjena!

Jag ska ta upp två hål till i det nya karet.. Och har alltid använt dremel och diamantstift tidigare, men nu skulle jag vilja prova med en cylinderborr istället.

Finns det någon som vill sälja/låna ut eller tipsa om var jag får tag på borrar i str 43-45mm & 55-57mm, kan tom tänka mig ca:25mm som Jula sålde förrut (men inte längre) utan att bli ruinerad

så är jag djupt tacksam.

Nu står aset till kar på plats och jag kommer inte flytta det en millimeter till, annars hade jag kunnat tagit det till triton eller leasing och fått det fixat, men nu är inte det ett alternativ.

Mvh Danne 070-742 03 17

Ps. Det ligger ju inte bara i mitt intresse att få det borrat, jag vill ha det mer färdigt innan jag lägger ut en tråd om bygget.. ;) Men som "teaser" så räknar jag med runt 40m pvc rör, en ikea kasse rörkopplingar. Fick även ta bort en vägg mellan vardagsrum och matrum och förstärka golvet för att få platts.. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena!

Jag ska ta upp två hål till i det nya karet.. Och har alltid använt dremel och diamantstift tidigare, men nu skulle jag vilja prova med en cylinderborr istället.

Finns det någon som vill sälja/låna ut eller tipsa om var jag får tag på borrar i str 43-45mm & 55-57mm, kan tom tänka mig ca:25mm som Jula sålde förrut (men inte längre) utan att bli ruinerad

så är jag djupt tacksam.

Nu står aset till kar på plats och jag kommer inte flytta det en millimeter till, annars hade jag kunnat tagit det till triton eller leasing och fått det fixat, men nu är inte det ett alternativ.

Mvh Danne 070-742 03 17

Ps. Det ligger ju inte bara i mitt intresse att få det borrat, jag vill ha det mer färdigt innan jag lägger ut en tråd om bygget.. ;) Men som "teaser" så räknar jag med runt 40m pvc rör, en ikea kasse rörkopplingar. Fick även ta bort en vägg mellan vardagsrum och matrum och förstärka golvet för att få platts.. ;)

Om du behöver låna en 35mm o en 45mm borr typ en dag kan jag låna ut detta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du behöver låna en 35mm o en 45mm borr typ en dag kan jag låna ut detta

Tackar för erbjudandet, men jag läste det lite för sent, nu får jag se vad man får för något för 87:- ifrån kina istället :)

men jag kommer förbi dig iallafall om några veckor och ska ha lite leksaker ;)

// Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den här sågen hade jag till mina 32 mm genomföringar köpta på bioted marine: http://www.ebay.com/itm/42mm-Diamond-coated-tipped-drill-bit-bits-hole-saw-drills-ONE-piece-/130767735416?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e725d4a78

Storleken på hålen blev perfekta för ändamålet. Har borrat 9 hål ännu med borren och den ser ut att hålla för ett antal till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Nope, inga här heller! Men jag mailade i går och fick till svar att dom hade skickats 2dgr efter beställningen och att leveransen kunde ta upp till 4 veckor (vilket tyvärr är normalt därifrån)

Men man ska inte skynda med sådana här byggen ;)

// Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nope, inga här heller! Men jag mailade i går och fick till svar att dom hade skickats 2dgr efter beställningen och att leveransen kunde ta upp till 4 veckor (vilket tyvärr är normalt därifrån)

Men man ska inte skynda med sådana här byggen ;)

// Danne

Du måste ju kolla vart varan befinner sig i ;) klart det tar tid om det skciaks via slöpost från asien :)... Fick in borr på 3 dagar från UK :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, ni har så bråttom.. :)

Min plan är att ha karet rullandes innan jul, så jag har gott om tid att vänta, känns tom ganska skönt att hinna tänka igenom rör dragning både två och tre gånger (har ifs inte koll ännu hur jag ska ha det..)

// Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

finns flera former av "vanlig post" i asien. Många skickar prylar via båt (absolut billigaste) och då är det inte alls ovanligt med flera veckors leverans

//F.d ägare av webbutikk som sålde kina-skit i sverige

Det är förvisso sant, men två hålsågar lägger man väl i ett kuvert eller mindre låda som mer eller mindre per automatik går på flyget?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trackimgnumret säger bara att de lämnat hong kong, ingen träff på sökning med posten.

Men jag är lite lugnare om fler har samma läge. Men som ni antyder, det brukar gå fortare.

Det kan ju vara så att om ordet diamomd förekommer på försämdelsen så kan det fastna i diverse tullimstanser...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina erfarenheter av två beställningar från denna säljaren i tråden är att två till tre veckor i frakttid är helt normalt. Först vecka fem skulle jag börja oroa mig på riktigt.

Jag vet inte vad de har för snigelmail men så är det. Men som tur är så tar de ju anständigt betalt för den frakt man får :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...