Gå till innehåll

Mitt 4 meters revkar.


LN21

Rekommenderade inlägg

Tack:):)

Lite fraggar från igår.

Den första är regäl några är dock modell mini. Men ja hoppas att det ska bli kanoners, för att dom är riktigt fina:):)

[ATTACH=CONFIG]105138[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]105139[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]105140[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]105141[/ATTACH]

Vackra saker från Andreas antar jag ;) den blåa kan bli fantastisk skulle jag gissa.. Åtminstone på solsidan..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Perfa:)

Som sagt den stenen har gått några månader i den fiskfria akvariedelen, då brukar Kirurgerna få lite fest när man tar ut en sådan sten i "huvudkaret".

Lukade ur nästan en hel 10 liters spann Caulerpa igår på förmiddagen, så att ja hittade lite fraggsten och gjorde plats för de nya fraggarna.

De är alltid bra att dom får stå i lugn o ro de första 12 timmarna efter limning och transport.

Ett refugium md omvänd ljustid är bra medicin i mitt kar och driver definitivt på tillväxten på korallerna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I min nya sump kommer sumpen delas av i en främre och bakre halva där främre kommer bestå av skummare - kalkreaktor - zeo reaktor och bakre av en 30cm fåra och minst 1 meter lång plats för fraggar. Den delen kommer jag ha omvänd ljustid på är min tanke. Det kanske kommer göra liiite skillnad iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Larry

Tack för att jag fick titta in.

Detta är verkligen inget vanligt hemmaakvarium.

Det är ju ett "offentligt" akvarium.

Det är fruktansvärt läckert.

Borde nästen vara "skottpengar" på att lägga ner ett sådant kar.

Självklart åkte jag till Växjö enbart för att få se karet.

Ni som ska på träffen har verkligen något att se fram emot.

Det kommer nog några kort från karet senare ikväll.

Tack för kaffet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...