Gå till innehåll

Mitt 4 meters revkar.


LN21

Rekommenderade inlägg

Har bara sett falköpingAndreas koraller på bild, men har varit hemma hos Manne.

Där växer det så fort att när ja går på muggen och kommer tillbaka så har Acrosarna växt 5mm :):)

Hur länge har du tid att sitta och vilskita egentligen?... ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahaha tid är ju bara relativt, det är ju dessutom det enda man har :):)

Resten av familjen tycker däremot att det kan dröja ibland:)

Utanför dörren Krille,,,,,,,,, det betyder ju att du har dörren öppen,,,,,,, vad tycker resten av familjen om det :):)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara sett falköpingAndreas koraller på bild, men har varit hemma hos Manne.

Där växer det så fort att när ja går på muggen och kommer tillbaka så har Acrosarna växt 5mm :):)

Härligt Larry.. Jo visst växer det.. Dock har jag hittat problem med tillväxten på några acros.. Man skulle ju tänka sig att en acro är en acro.. Samma familj.. Men.. Jag har olika bra tillväxt beroende på kvaliteten i vattnet på just acrosen.. Något jag inte hade räknat med från början.. Vissa verkar gilla mer nitrat än andra.. Vi snackar fortfarande enbart acros nu.. Har en vinröd/röd som är snarlik Millepora fast inte är det.. Den gillar hyfsat fattigt vatten och växer med 5-6mm vita toppar, medans den står still när min riktiga Millepora växer då den vill ha ännu fattigare vatten (du vet den babyblåa).. När milleporan växer står staghornen still.. Eller så är detta fenomen bara hemma hos mig..

Ska bli jäkligt kul o träffas igen.. Snart.. ;)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska bli superkul att träffas igen.

Hoppas alla Ni känner er välkomna till träffen hemma :):)

Ja ja fattar inget alls när det gäller mina koraller, det går verkligen i perioder.

Ps.Manne - Har snackat med Stefan i Aus en timme idag, dom har 35`C i Brisbane. Varmaste oktober ever. Ds.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska bli superkul att träffas igen.

Hoppas alla Ni känner er välkomna till träffen hemma :):)

Ja ja fattar inget alls när det gäller mina koraller, det går verkligen i perioder.

Ps.Manne - Har snackat med Stefan i Aus en timme idag, dom har 35`C i Brisbane. Varmaste oktober ever. Ds.

Nästa jul igen så... ;)..

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ja kan ana att något mindre cyano syns till.

Ska prova en liten blå flaska (förhoppningsvis från Drakfisken), för se om ja kan knäcka skiten för gott.

Jag stör dagligen och suger ur en gång i veckan. Sköter mina värde, är en god akvarist,,,, men inte b"""""n hjälper det.

Lite ironiskt är det, för att om man tar bort bakterienageln i ögat. Så ser resten riktigt kanoners ut.

Det verkar som om byttan gör det bara för att irritera, man ska liksom inte få vara riktigt nöjd.

Possitivt är att det ska i två koraller från Krille och att det snart är en träff:):)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va !!!! 60 000 visningar på lite mer än 1 år.

Man blir ju väldigt väldigt väldigt glad att Ni är intresserade.

Jag vill verkligen tacka för året som gått i tråden, och ser fram emot både träffen nu i höst och förhoppningsvis ett helt nytt projekt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va !!!! 60 000 visningar på lite mer än 1 år.

Man blir ju väldigt väldigt väldigt glad att Ni är intresserade.

Jag vill verkligen tacka för året som gått i tråden, och ser fram emot både träffen nu i höst och förhoppningsvis ett helt nytt projekt.

Det är ju så man ligger i lä.. Du har ett välvuxet rev så gissar att många prenumererar på din tråd (också) , nästa jobb är ju ett hästprojekt också..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...