Aquario Postat 27 september 2012 Dela Postat 27 september 2012 HEJ alla. Det har varit strömavbrott i östragöinge-skåne. Det är fortfarande inte uppklarat. Men jag klarade mig utan vatten spill tack vare att jag möblerar om och kör utan sump för tillfället. Det var nog min räddning för jag hade tömt mitt kar via min diy biopellets reaktor annars. Hur har det gott för er andra i trackterna. Jag vet inte om stömavbrottet har sträckt sig till Hästveda, Hässleholm eller Osby .Det här får mig att fundera på vad det finns för olika backup system och hur många timmar de håller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 27 september 2012 Dela Postat 27 september 2012 Finns väl pumpar som man kan koppla på ett bilbatteri som tar över ifall det blir strömavbrott, sen gäller det ju att ha plats för ett bilbatteri också Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 27 september 2012 Dela Postat 27 september 2012 Vortech har ett batteri som passar deras streamer pumpar.. Som exempel.. , kan vara en bra investering om man vet att man ligger risigt till vid längre avbrott..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 27 september 2012 Dela Postat 27 september 2012 Du behöver nog inte vara orolig så länge strömmen kommer tillbaka ikv:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 27 september 2012 Dela Postat 27 september 2012 Tunze har en färdig lösning för automatisk öberkopplimg till batteridrift av sina grejer har jag sett Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 27 september 2012 Dela Postat 27 september 2012 Tunze har en färdig lösning för automatisk öberkopplimg till batteridrift av sina grejer har jag settTillägg där. Gäller deras styrbara pumpar!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 27 september 2012 Dela Postat 27 september 2012 Tunze har en färdig lösning för automatisk öberkopplimg till batteridrift av sina grejer har jag sett Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HumAnyt Postat 27 september 2012 Dela Postat 27 september 2012 Har ett automatstartande elverk i garaget strömavbrott i max 7sec. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kjelle Postat 27 september 2012 Dela Postat 27 september 2012 Tunze har en färdig lösning för automatisk öberkopplimg till batteridrift av sina grejer har jag settFina grejor Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MonicaOB Postat 27 september 2012 Dela Postat 27 september 2012 Köp ett litet elverk på EKO... så har du back up Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Aquario Postat 27 september 2012 Författare Dela Postat 27 september 2012 Tunze har en färdig lösning för automatisk öberkopplimg till batteridrift av sina grejer har jag settKommer du ihåg vart du sett det? Jag är intresserad. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Aquario Postat 27 september 2012 Författare Dela Postat 27 september 2012 Har ett automatstartande elverk i garaget strömavbrott i max 7sec.OK, lite lyxit kanske! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 28 september 2012 Dela Postat 28 september 2012 Har en ups till varje kar som backup till pumparna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fiffe Postat 28 september 2012 Dela Postat 28 september 2012 http://www.mrsaltwatertank.com/mr-saltwater-tank-tv-friday-am-quick-tip-96-there-is-a-battery-backup-waiting-outside/:-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 28 september 2012 Dela Postat 28 september 2012 Kommer du ihåg vart du sett det? Jag är intresserad.http://www.tunze.com/details.html?&L=1&C=SE&user_tunzeprod_pi1%5Bprodid%5D=6105.500Jag ser ingen info om att den bara skulle funka med styrbara pumpar... Manne??? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 28 september 2012 Dela Postat 28 september 2012 Annars lär väl en vanlig UPS funka? http://www.dustinhome.se/search/ups?sortby=Price.PriceExclVAT%20asc Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fiffe Postat 28 september 2012 Dela Postat 28 september 2012 UPSer är inte gjorda för att driva utrustning någon längre tid. Snarare för att mata datorer och servrar en kortare tid och stänga ner dem om strömmen inte kommer tillbaka.Ett ganska dyrt alternativ för ett akvarium då man betalar för en del onödiga komponenter. Ett kar lär klara sig ett bra tag utan cirkulation, beroende på innehåll. Men 4-8 timmar ska väl inte vara några problem? Hur länge orkar en UPS? Halvtimme? Gör nog liten skillnad i det hela.Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kobbens Postat 28 september 2012 Dela Postat 28 september 2012 http://www.tunze.com/details.html?&L=1&C=SE&user_tunzeprod_pi1%5Bprodid%5D=6105.500Jag ser ingen info om att den bara skulle funka med styrbara pumpar... Manne???http://www.tunze.com/fileadmin/downloads_all_lang/Katalog_E.pdfFinns info i deras pdf katalog, den finns med under tillbehör till respektive pumptyp. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 september 2012 Dela Postat 28 september 2012 http://www.tunze.com/details.html?&L=1&C=SE&user_tunzeprod_pi1%5Bprodid%5D=6105.500Jag ser ingen info om att den bara skulle funka med styrbara pumpar... Manne???Dom styrbara pumparna kan drivas med batteri mha tunzes egna safty Connector, vi pratar 12-24volt.. Deras ej styrbara går på vanligt uttag.. Då får du ha något helt annat.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 Det man sluöle wvilja ha backup på främst är ju returpumpen kan jag känna. Det är ju där det riskerar att bli ström på golvet. Köart, en ups kostar en tusing kansle, klarat man det sälert och tryggt för 200 föredrar man ju det... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addeanstad Postat 29 september 2012 Dela Postat 29 september 2012 Det man sluöle wvilja ha backup på främst är ju returpumpen kan jag känna. Det är ju där det riskerar att bli ström på golvet. Köart, en ups kostar en tusing kansle, klarat man det sälert och tryggt för 200 föredrar man ju det...Varit på blåbärsvodkan igen ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Aquario Postat 30 september 2012 Författare Dela Postat 30 september 2012 Varit på blåbärsvodkan igen ?Hehe... Eeee... Repeté please! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Aquario Postat 30 september 2012 Författare Dela Postat 30 september 2012 Hehe... Eeee... Repeté please! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 30 september 2012 Dela Postat 30 september 2012 Hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Aquario Postat 30 september 2012 Författare Dela Postat 30 september 2012 Tack alla! Ett bilbatteri , underhålls laddare som är kopplade till cirkulationen och om det blir långvarigt kopplar jag även in dopp värmare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.