hagbard Postat 6 februari 2013 Författare Postat 6 februari 2013 Ser ju ut som att det tuffar på ganska bra gör dig nästan så man borde komma förbi och se det liveSent from my LT15i using TapatalkHjärtlig välkommen!Ta taxi! Citera
hagbard Postat 6 februari 2013 Författare Postat 6 februari 2013 Bildgåtan då?Har man något salt under naglarna ska man väl kunna lösa detta? Citera
hagbard Postat 6 februari 2013 Författare Postat 6 februari 2013 Var inte blyga nu!Nått måste ni väl kunna?5 arter med förnamn räcker! Citera
DaTrucka Postat 6 februari 2013 Postat 6 februari 2013 Tycker jag får det till, Euphyllia, Sacrophyton, Amphirion, Gobidon, och eventuellt en Turbo snäcka eller eremit i sådant skal.Ser trevligt ut förövrigt. Citera
hagbard Postat 6 februari 2013 Författare Postat 6 februari 2013 Tycker jag får det till, Euphyllia, Sacrophyton, Amphirion, Gobidon, och eventuellt en Turbo snäcka eller eremit i sådant skal.Ser trevligt ut förövrigt.Nästan rätt! Bra gjort ändå! rätta förnamn krävs! kanske är jag för hård här men jag har aldrig sett hmm hmm i en annan skepnad? o andra sidan reserverar jag mig för att du tog 5 av 5 ..."vi" måste ringa på det! Citera
hagbard Postat 6 februari 2013 Författare Postat 6 februari 2013 Domen blir att du har alla rätt!Pricken över i.et var att du kunde tänka dig en erimit men det var det inte iofs utan det var trochys!Jag har inte sett denna snäcka i annan skepnad..den sitter längst upp på bilden!Men det såg du!Respekt! Citera
Sune Postat 6 februari 2013 Postat 6 februari 2013 Det är ju ifs en ganska klassisk forum "lek" att den som gissar rätt får lägga upp nästa bild, och så är det dax att gissa igen Kom igen nu Marko Citera
DaTrucka Postat 6 februari 2013 Postat 6 februari 2013 Det är ju ifs en ganska klassisk forum "lek" att den som gissar rätt får lägga upp nästa bild, och så är det dax att gissa igen Kom igen nu Marko aaah, OK, kör en i samma stil då . En av dom sista bilderna innan jag la ner.Hur många arter och vilka?Ursäkta för att jag kladdar ner din tråd med mina bilder hagbard, säg till om du inte vill ha den där så tar vi bort igen. Citera
hagbard Postat 6 februari 2013 Författare Postat 6 februari 2013 hahaha!Helt ok men det är ju för svårt!Sune får bekänna färg nu! Citera
Sune Postat 6 februari 2013 Postat 6 februari 2013 Jag hade kanske tänkt mig en korall eller så Citera
DaTrucka Postat 6 februari 2013 Postat 6 februari 2013 Jag hade kanske tänkt mig en korall eller så Bara välj något, jag lovar du vinner. Jag har ingen aning själv nämligen. Citera
DaTrucka Postat 6 februari 2013 Postat 6 februari 2013 Ok tar en ny då, korallen i sig är små intressant, men detdär bruna som växer under?Jag lovar, sista bilden från mitt kar, tråden handlar ju om ett helt annat kar. Citera
hagbard Postat 6 februari 2013 Författare Postat 6 februari 2013 stjärnpolyper? argh! vad för bruna? Citera
DaTrucka Postat 6 februari 2013 Postat 6 februari 2013 Ja precis detdär bruna som kan liknas vid stjärnpolyp, men det är inga stjärnpolyper.Dom blir nog inte större än någon cm eller två i höjd, hårtussen på toppen är säkert inte större än 5mm i diameter.Sprider sig som kodynga på en äng om den får rätt förutsättningar, riktig pest anser jag. Citera
hagbard Postat 6 februari 2013 Författare Postat 6 februari 2013 jag har sett liknade vita i ett kar som sprider sig som du säger!Vad heter dessa då? Citera
stigigemla Postat 7 februari 2013 Postat 7 februari 2013 Det är en hydra. Behöver lite kisel i vattnet (eller kanske i stenen den växer på) Jag hade mängder i flera år men silikatfilter på osmosen och tålamod fick den att ge upp till slut. Viktigt att man rensar manuellt för att få bort anrikad silikat. Citera
hagbard Postat 12 februari 2013 Författare Postat 12 februari 2013 Några erfarenheter från mitt senaste tillskott gobiodon okinawae?Fick den via beställning typ utmärglad! försöker mata med mysis,cyklops,röda plankton,samt torrfoder...hoppas den klarar sig!Den typ kravlar sig fram på bröstfenorna..den slår sig gärna ner i euphyllian hör o häpna!Är det särskilts nyttigt??? Citera
hagbard Postat 24 februari 2013 Författare Postat 24 februari 2013 gobidion spårlöst försvunnen..ska aldrig mer köpa fisk osedd!Kalkalger har börjat poppa upp..de är väl bra?Bättre sent en aldrig kanske?5 månader tog det.mollyhotellet har i belysningsdelen släppt in saltavlagringar!? bläää!...är väl bara en tidsfråga innan det blir mört karet! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.