Gå till innehåll

lite funderingar


hagbard

Rekommenderade inlägg

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tycker jag får det till, Euphyllia, Sacrophyton, Amphirion, Gobidon, och eventuellt en Turbo snäcka eller eremit i sådant skal.

Ser trevligt ut förövrigt.

Nästan rätt! Bra gjort ändå! rätta förnamn krävs!:smiley20:

kanske är jag för hård här men jag har aldrig sett hmm hmm i en annan skepnad? o andra sidan reserverar jag mig för att du tog 5 av 5 ;)..."vi" måste ringa på det!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju ifs en ganska klassisk forum "lek" att den som gissar rätt får lägga upp nästa bild, och så är det dax att gissa igen :) Kom igen nu Marko ;)

aaah, OK, kör en i samma stil då :skrattar::smiley9:. En av dom sista bilderna innan jag la ner.

Hur många arter och vilka?

Ursäkta för att jag kladdar ner din tråd med mina bilder hagbard, säg till om du inte vill ha den där så tar vi bort igen.

post-2410-1446892830203_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja precis detdär bruna som kan liknas vid stjärnpolyp, men det är inga stjärnpolyper.

Dom blir nog inte större än någon cm eller två i höjd, hårtussen på toppen är säkert inte större än 5mm i diameter.

Sprider sig som kodynga på en äng om den får rätt förutsättningar, riktig pest anser jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Några erfarenheter från mitt senaste tillskott gobiodon okinawae?Fick den via beställning typ utmärglad! försöker mata med mysis,cyklops,röda plankton,samt torrfoder...hoppas den klarar sig!Den typ kravlar sig fram på bröstfenorna..den slår sig gärna ner i euphyllian hör o häpna!Är det särskilts nyttigt???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

gobidion spårlöst försvunnen..ska aldrig mer köpa fisk osedd!

Kalkalger har börjat poppa upp..de är väl bra?Bättre sent en aldrig kanske?5 månader tog det.

mollyhotellet har i belysningsdelen släppt in saltavlagringar!? bläää!...är väl bara en tidsfråga innan det blir mört karet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...