Gå till innehåll

Placering av akvarium


Jpson67

Rekommenderade inlägg

det beror mycket på hur du planerar akvariet om man ska kunna komma åt runtom så kan det ju vara bra att det ser bra ut runtom.

Det vanligaste jag har sett är mot en vägg så att man kommer åt front och kortsidor eller i ett hörn så man enbart kommer åt en av kortsidorna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror nog att de flesta ställer sitt kar med långsidan mot en vägg. Det kommer ur vägen och ser bra ut. Har man möjlighet och om karet är stort kan det gärna vara en rumsdelare och då kommer man ju åt karet från bägge långsidor.

Men det beror väl också på hur stort karet är. Man når ju inte längre än vad armarna är långa, så att säga. Mät från armhålan till mitten av handen, så vet du hur långt du når rakt ner i akvariet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror till stor del hur ditt akvarie ser ut. Om du har ett djupt och högt akvarie och en ytavrinning i mitten i bak så kommer nog svordomarna rasa när fiskarna börjar tycka det är roligt att hoppa över kammen :-)

Men annars brukar det fungera bra att ha karet mot en vägg med långsidan tycker jag, jag nog inte ett kar som inte har det så.

...Om akvariet kan ha långsidan mot en väg vet jag inte dock, det skrämmer nog fiskarna lätt om det far förbi bilar hela tiden. Det känns inte som lämplig akvaristik ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

...Om akvariet kan ha långsidan mot en väg vet jag inte dock, det skrämmer nog fiskarna lätt om det far förbi bilar hela tiden. Det känns inte som lämplig akvaristik ;-)

haaha var tvungen att läsa originalfrågan igen, otroligt rolig humor, ursäkta OT! -skrattar hysteriskt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...