mogge77 Postat 18 oktober 2012 Postat 18 oktober 2012 Ett väldigt underligt fenomen har uppstått..Mina mjukkoraller har plötsligen börjat dö av..men alla stenkoraller mår strålande.. nitrit, nitrat, magnesium, calcium, ph, Kh är bra , och på samma värden som de vart de senaste året..Några förslag på vad som kan orsaka detta underliga fenomen?? Citera
Wigge Postat 18 oktober 2012 Postat 18 oktober 2012 släng i lite aktivt kol=) har du mycket knappar? Citera
Alexraptor Postat 18 oktober 2012 Postat 18 oktober 2012 Vad har du för mjukkoraller och på vilket sätt har dom dött? Citera
mogge77 Postat 18 oktober 2012 Författare Postat 18 oktober 2012 Vad har du för mjukkoraller och på vilket sätt har dom dött?det är mest kenyaträd .. som skrumpnat ihop till ingenting mörknat och börjat lösas upp.. på två dagar..Jo har en del knappar..fraggade en echinopora dagen innan det började hända, kanske den fick nån stress och gav ifrån sig någon slags toxin?dags att ha i lite aktivt kol igen kanske . Citera
hagbard Postat 18 oktober 2012 Postat 18 oktober 2012 kemiskt krig?om det nu är ett kemiskt krig..jag undrar uräkta att jag gör ett inlägg offtopic..kan koraller av samma art/släkte starta krig om plats?frågan är nog dum och ologisk men man vet aldrig-respekt Citera
MarinaS Postat 19 oktober 2012 Postat 19 oktober 2012 Magnus: Ja koraller av olika art och släkte kan också "kriga" om plats, euphyllia är en typisk sådan korall som kan vara ganska aggressiv. Sen finns det koraller som inte är så aggressiva också, man får nog känna sig fram lite och se Citera
StoffeSwe Postat 19 oktober 2012 Postat 19 oktober 2012 Kenya träd kan vara väldigt känsliga för olika typer av förändringar, allt från tempratur till vattenkemi. När jag hade mindre kar kunde mina kenya träd bli ledsna bara jag stack ner handen i karet, utan att vara i närheten av dem.Om det är någon tröst så lämnar de oftast en liten del av basen av stammen som återhämtar sig och som med tiden blir en ny fin korall. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.