Chum Postat 8 november 2013 Postat 8 november 2013 Alltid en fröjd att njuta av Lottas fina bilder =) Citera
Tiaozqa Postat 8 november 2013 Postat 8 november 2013 Superfint kar och superfina bilder! Kul att se! Citera
bjomat Postat 10 november 2013 Postat 10 november 2013 Vackert som vanligt Med vänlig hälsning, Björn Citera
Niklasberglund Postat 10 november 2013 Postat 10 november 2013 Jäklarns, skärpedjupet på clownen är makalöst.. Stjärtfenan är ur fokus och riktigt snygg bokeh på resten av bakgrunden!hatten av!vad fotar du med för kamera och objektiv?kanske står längre bra i tråden, men jag är lat nog att fråga:D Citera
lottac Postat 10 november 2013 Författare Postat 10 november 2013 Tack!!! Jag har en Canon Eos 450D digitalkamera. Objektivet är standard 18-55mm. Jäklarns, skärpedjupet på clownen är makalöst.. Stjärtfenan är ur fokus och riktigt snygg bokeh på resten av bakgrunden!hatten av!vad fotar du med för kamera och objektiv?kanske står längre bra i tråden, men jag är lat nog att fråga:D Citera
Niklasberglund Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Då ska det sägas att du är riktigt duktig fotograf med det objektivet!Att få till den skärpan och ljuset på simmande fiskar med bländare 3,5 är bra gjort:)skulle nästan vilja se vad du skulle göra med ett Ef 50 1,8, eller liknande:) Citera
lottac Postat 12 november 2013 Författare Postat 12 november 2013 En video på mitt kar. Inte jätte bra kvalitet men man ser lite i alla fall! Citera
DanneI Postat 12 november 2013 Postat 12 november 2013 Är det ett hörnakvarium du har.. fin djup-känsla på det iaf. Såg en vacker Hyacinthus där någonstans, har försökt att få en o trivas i mitt men den verkar omöjlig för mig. Citera
jacs Postat 12 november 2013 Postat 12 november 2013 Lotta har ett väldigt fint rakt akvarium när jag var hemma hos henne, kanske att framrutan buktar men det lade jag inte så mycket på minnet. Citera
lottac Postat 12 november 2013 Författare Postat 12 november 2013 Det är ett Juwel Vision 450 med välvd framruta jag har. Min Hyacintus är fin, tack! :-) Är det ett hörnakvarium du har.. fin djup-känsla på det iaf. Såg en vacker Hyacinthus där någonstans, har försökt att få en o trivas i mitt men den verkar omöjlig för mig. Citera
ormet Postat 17 november 2013 Postat 17 november 2013 Stigmaturan är kanonfin, hur stor är den? Hur funkar den med större framfusiga fiskar? Den står helt klart på inköpslistan, tror jag läste att Stig skrev att de går bra flera i samma kar tillomed! Citera
lottac Postat 17 november 2013 Författare Postat 17 november 2013 Den är kanske 6cm ungefär. I början var den väldigt blyg. Nu några veckor senare är den ute och kollar läget i "öppet" vatten.Det är en nyfiken och trevlig fisk. Väldigt vacker i sin täckning. När jag har bytt till större bytts skaffar jag en till.UOTE=ormet;562951]Stigmaturan är kanonfin, hur stor är den? Hur funkar den med större framfusiga fiskar? Den står helt klart på inköpslistan, tror jag läste att Stig skrev att de går bra flera i samma kar tillomed! Citera
lottac Postat 18 november 2013 Författare Postat 18 november 2013 Det är en Montipora, ja. Ska kolla vilken. Återkommer! Citera
_Manne_ Postat 18 november 2013 Postat 18 november 2013 Ni båda har rätt, både förnamn o efternamn Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
lottac Postat 18 november 2013 Författare Postat 18 november 2013 Branched Red heter den i papprena. :-) Citera
_Manne_ Postat 18 november 2013 Postat 18 november 2013 Montipora digitata finns i en uppsjö av färger Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
lottac Postat 22 november 2013 Författare Postat 22 november 2013 En Acropora mitt i bilden och en djuphavs acro till höger.På toppen till höger en Acropora Echinata. Till vänster en grön Staghorn som ska skifta i blått på stammen. Acropora TricolorEn Halichoeres kallochroma Palett kirurgNaso ElegansSohalen, en absolut favorit Palett igenNaso igenHalichoeres leucoxanthus Pocillopora damicornis Quadricolor anemon och Occelaris Snowflake clown Hyacintus Citera
Atlas Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Wow vilka fina bilder .. Mysig bild på clownen i anemonen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.