_Manne_ Postat 17 april 2013 Postat 17 april 2013 Very nice Daniel!! Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Tribiani Postat 17 april 2013 Författare Postat 17 april 2013 Tack Manne. Hur går det med ditt bygge? Citera
_Manne_ Postat 17 april 2013 Postat 17 april 2013 Tack Manne. Hur går det med ditt bygge?Bygget står helt still pga otrevliga omständigheter..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Tribiani Postat 17 april 2013 Författare Postat 17 april 2013 Bygget står helt still pga otrevliga omständigheter..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkUsch då . Hoppas att det löser sig. Citera
Tribiani Postat 5 september 2013 Författare Postat 5 september 2013 Dags för en liten uppdatering. Det har varit en massa regeringsuppdrag i sommar så lampona har fått stå till sidan.Det nya karet är på gång nu så jag får ta tag i bygget igen. Det är inte så mycket kvar på lampbygget.De nya ställbara linserna har kommit.Jag tog två av varje, 50-80 graders spridning och 90-120 graders spridning.När själva hållaren är limmad på chippet så är det bara att byta linsen om spridningen inte är ok.Väldigt praktiskt /Daniel Citera
patrikk Postat 5 september 2013 Postat 5 september 2013 Det har stått stilla lite med bygget medans jag väntat på topplocken. Idag var det dock dags för lite plasmaskärning . Nu ska det putsas och borras hål till fläktfästena och takupphängningen. Sen blir det till att montera o koppla in kontakterna i locket. Skoj! jag tycker det är fusk att tillgång till sånna maskiner jag blir riktigt avis Det ser mycket snyggt ut bra jobbat Citera
Tribiani Postat 6 september 2013 Författare Postat 6 september 2013 jag tycker det är fusk att tillgång till sånna maskiner jag blir riktigt avis Det ser mycket snyggt ut bra jobbatHehe jo det är bra med lite kontakter men de flesta mekaniska verkstäder har ju liknande utrustning. Citera
_Manne_ Postat 6 september 2013 Postat 6 september 2013 Knappt att man får kalla det DIY när någon annan gör jobbet .. Proffsigt värre..Mvh Manne Citera
Tribiani Postat 6 september 2013 Författare Postat 6 september 2013 Knappt att man får kalla det DIY när någon annan gör jobbet .. Proffsigt värre..Mvh ManneHahaha nää jag kunde ju bågfilat ut locket och putsat med smärjelduk Citera
_Manne_ Postat 6 september 2013 Postat 6 september 2013 Hahaha nää jag kunde ju bågfilat ut locket och putsat med smärjelduk Man ska ha en Dremel Kopia o bågfilsblad.. Annars är det överkurs allt annat är proffs jobb.Mvh Manne Citera
Tribiani Postat 6 september 2013 Författare Postat 6 september 2013 Man ska ha en Dremel Kopia o bågfilsblad.. Annars är det överkurs allt annat är proffs jobb.Mvh ManneDet får bli så nästa gång Manne . Man kan kanske smälta lite järnmalm i micron också . Funkar ditt bygge bra nu? Citera
_Manne_ Postat 6 september 2013 Postat 6 september 2013 Mitt bygge funkar hyfsat.. Buggar lite.. Citera
Tribiani Postat 6 september 2013 Författare Postat 6 september 2013 Gott att du är igång igen i alla fall. Jag gillar de nya linserna. Det är ju kanon att man så enkelt kan ställa in spridningen plus att man kan byta ut linsen. Citera
_Manne_ Postat 6 september 2013 Postat 6 september 2013 Gott att du är igång igen i alla fall. Jag gillar de nya linserna. Det är ju kanon att man så enkelt kan ställa in spridningen plus att man kan byta ut linsen.Jag har inte testat min lins ännu.. Kör med den gamla modellen ännu.. Får gå tills mitt eget chip har hittat hem igen.Vet du när ditt kar är leverans klart ?Mvh Manne Citera
Tribiani Postat 6 september 2013 Författare Postat 6 september 2013 Jag har inte testat min lins ännu.. Kör med den gamla modellen ännu.. Får gå tills mitt eget chip har hittat hem igen.Vet du när ditt kar är leverans klart ?Mvh ManneVisst funkar det med de gamla linserna också. Jag har ett par hemma men de nya är ju riktigt bra.Jag har bara hört att Micke får glaset den 16/9. Man är ju grymt sugen nu. Citera
ted64 Postat 6 september 2013 Postat 6 september 2013 Gott att du är igång igen i alla fall. Jag gillar de nya linserna. Det är ju kanon att man så enkelt kan ställa in spridningen plus att man kan byta ut linsen.Du har inga bilder på skillnaden med dom ställbara o dom vanliga??Alltså ljusspridningen Citera
Tribiani Postat 19 oktober 2013 Författare Postat 19 oktober 2013 Nu är en LED kanon klar för att hängas upp o testas över ett kar Det blir till att köra den på låg effekt i början.I väntan på att bli inkoppladDet får bli över grabbens 70 liters till att börja med eftersom jag inte har fått mitt nya 360 liters än.Den lilla rampen som hänger över karet ska plockas ner byggas om till "Janne68-styrning". Sen ska den hänga över mitt Blenny kar. Citera
_Manne_ Postat 19 oktober 2013 Postat 19 oktober 2013 Vilken pjäs du fått till! Ser riktigt fet ut milt sagt! O chipen levererar ju , det vet vi ju redan!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Tribiani Postat 19 oktober 2013 Författare Postat 19 oktober 2013 Ja det är riktigt bra drag i de här godingarna. Citera
bjomat Postat 19 oktober 2013 Postat 19 oktober 2013 Riktigt snyggt bygge!! Med vänlig hälsning, Björn Citera
ted64 Postat 19 oktober 2013 Postat 19 oktober 2013 Ser ju bra ut det där, då e det bara karet som fattas nu Citera
Tribiani Postat 19 oktober 2013 Författare Postat 19 oktober 2013 Ser ju bra ut det där, då e det bara karet som fattas nu Ja jag hoppas att det är klart snart. Karet och ställningen är klara men ska ha en sump och skåpsidor också Citera
Tribiani Postat 21 oktober 2013 Författare Postat 21 oktober 2013 Jag glömde ju limma fast linsen... men nu är den på plats i alla fall. Imorgon blir det ett "live" test. Citera
_Manne_ Postat 21 oktober 2013 Postat 21 oktober 2013 Inger en viss WOW effekt milt sagt! Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.