Gå till innehåll

Framtiden...


Benighted

Rekommenderade inlägg

Nu gör jag något jag inte är känd för - jag kommer att försöka gjuta lite olja på vågorna.

Jag tror ärligen att Bygert vill hjälpa till och varna er för en, som han uppfattade besvärlig situation, - det blev bara så j-a fel. Jag känner Bygert lite grand och jag tror att han är uppriktig när han säger att inte hade de avsikter eller baktankar som bland annat jag tolkade in. Hade han haft det så hade han inte varit så snäll mot mig som han var i sitt svar :)

Av detta lär vi väl oss en läxa lite till vars - att försöka ta sådana här saker via PM i stället för på forumet.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Jag satt för ett tag sedan och tittade på när lyset slocknade i karet och jag kunde inte låta bli att känna mig lite melankolisk. Jag blir riktigt illa berörd av vad som utspelat sig här på min favorittillflykt i vardagen under det senaste dygnet eller så.

Jag tycker att det är dags att införa nolltolerans på gnäll och gnet i forumet. Har man problem med beslut så tas detta i PM med moderator om inte så ryker man. Det står väl till och med i reglerna vill jag minnas? I min mening handlar det inte om censur utan om vanlig hyfs. Moderatorer skall inte behöva moderera trådar som behandlar deras eget arbete. Jag har som jag sagt tidigare fullt förtroende för moderatorernas opartiskhet men jag tycker inte att man skall sätta moderatorerna i den sitsen.

/Martin

Jag tycker det skulle vara hemskt om ni gav upp men jag skulle absolut förstå varför. Jag har inte hängt hät på guiden så länge då jag hållit på med salt i knappt ett år men jag tycker att det för det mesta är otroligt trevlig stämning och då jag försöker läsa det mesta som skrivs så känner man sig ganska familjär med de flesta aktiva på forumet även om man aldrig träffats eller ens interagerat direkt med varandra. En sådan gemenskap är värd hur mycket som helst för mig som är en total nybörjare och gemenskapen skänker mod att prova på saker som man kanske inte hade vågat annars.

Utan guiden hade jag inte haft något saltkar utan jag hade suttit och glott på ett gäng guramis och fortfarande funderat på om man inte skulle våga prova lite salt. Jag tror att det här forumet är det bästa som kan ha hänt hobbyn i Sverige och jag tycker att ni som arbetar med och har arbetat med att driva det är att betrakta som nationalklenoder i branschen (och naturligtvis alla ni som kan så otroligt mycket så man nästan blir mörkrädd).

Jag hoppas att vi lyckas motivera er till att fortsätta och att de som gnäller och skäller tar sig en funderare på vad de egentligen uppnår med sin trista attityd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag satt för ett tag sedan och tittade på när lyset slocknade i karet och jag kunde inte låta bli att känna mig lite melankolisk. Jag blir riktigt illa berörd av vad som utspelat sig här på min favorittillflykt i vardagen under det senaste dygnet eller så.

Jag tycker att det är dags att införa nolltolerans på gnäll och gnet i forumet. Har man problem med beslut så tas detta i PM med moderator om inte så ryker man. Det står väl till och med i reglerna vill jag minnas? I min mening handlar det inte om censur utan om vanlig hyfs. Moderatorer skall inte behöva moderera trådar som behandlar deras eget arbete. Jag har som jag sagt tidigare fullt förtroende för moderatorernas opartiskhet men jag tycker inte att man skall sätta moderatorerna i den sitsen.

/Martin

Jag tycker det skulle vara hemskt om ni gav upp men jag skulle absolut förstå varför. Jag har inte hängt hät på guiden så länge då jag hållit på med salt i knappt ett år men jag tycker att det för det mesta är otroligt trevlig stämning och då jag försöker läsa det mesta som skrivs så känner man sig ganska familjär med de flesta aktiva på forumet även om man aldrig träffats eller ens interagerat direkt med varandra. En sådan gemenskap är värd hur mycket som helst för mig som är en total nybörjare och gemenskapen skänker mod att prova på saker som man kanske inte hade vågat annars.

Utan guiden hade jag inte haft något saltkar utan jag hade suttit och glott på ett gäng guramis och fortfarande funderat på om man inte skulle våga prova lite salt. Jag tror att det här forumet är det bästa som kan ha hänt hobbyn i Sverige och jag tycker att ni som arbetar med och har arbetat med att driva det är att betrakta som nationalklenoder i branschen (och naturligtvis alla ni som kan så otroligt mycket så man nästan blir mörkrädd).

Jag hoppas att vi lyckas motivera er till att fortsätta och att de som gnäller och skäller tar sig en funderare på vad de egentligen uppnår med sin trista attityd.

Du skrev det samma som jag skrev på ett annat ställe i forumet fast med andra ord.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket bra skrivet Lasse (inlägg #20) och mycket bra jobbat alla moderatorer som tar hand om forumet och utvecklar det. Man får aldrig med sig alla i ett beslut men man vet ju inte om en idé fungerar om man inte vågar prova något nytt. O som ni skrev, det går ju alltid att ändra tillbaka om det inte blev som det var tänkt.

Saltvattensguiden är ett väldigt bra forum med en enorm samlad kunskapsbank. Något vi ska vara rädda om för hobbyns överlevnad. Å vilken fantastisk hobby det är! :)

Mvh Tribiani / Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en glad näringsidkare först och främst vill jag tacka alla moderatorer för ett kanon jobb ni gör hade det inte varit för denna sida så hade vi inte startat opp saltkällan

jag vet inte om jag kan glädja er med det jag skriver fören tid sedan vad vi ett gäng som stack opp till Göteborg nästa år så ska vi till tyskland och håland och alla andra trefar man har varit på eller om vi seger så här hur mång har inte fåt nya vänner eller bekanta på grund av en sida vem håller sidan uppe ju ni moderatorer jag ondrar om folk tänker på det

-thank you

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I blåsväder som det är nu vilket kan vara jobbigt. Men förskök att knäppa jackan i snårblåsten. Det slutar blåsa någon gång. Har sätt detta många gånger förut på olika ställen när man gör förändringar. Det är bra på ett sätt att ni tar åt er. Men det är lätt att ta åt sig lite för mycket och se allt väldigt negativt och jobbigt. Jag förstår att det varit en jobbigt tid nu och det vart väl en anig överstimulerat :( Men det blir lätt så. Vissa saker som kommit fram har kommit fram på fel sätt. Men jag är övertygad om att det är i välmening. Inte för att skälpa er.

Ni gör ett kanon jobb Och det ska ni veta att många ink mig är imponerade över ert arbete. Svårt men säger det igen knäpp jackan när det blåser är mycket skönare då.

Jag har följt trådar nu ang detta och tycker det kommit upp mycket bra info och klarheter visst man får solla bort vissa inlägg. Tycker inte ni ska ta illa upp. Utan go for it end look in another angel :D

Hoppas ni ingen tar detta på fel sätt vet att jag kan skriva klumpigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla fortsätt kämpa och tänk på hur många som uppskattar att sidan finns. Det finns alltid folk som har en annan åsikt! Ni gör ett fantastiskt jobb och utan er och alla som skriver på forumet så har vi saltisar ingenstans att få support och träffa en massa härliga människor bäde på forumet och IRL. Stort tack för jobbet ni gjort hittills och i framtiden!!!! -Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är mer åt det konflikträdda hållet och har därför inte lusläst allt sista dagarna. Tråkigt att det blir så här med jämna mellanrum. Vill bara säga att jag högaktar och beundrar er moderatorer (inte menat som fjäsk) för eran insats här på forumet. SNÄLLA SNÄLLA, lägg för allt i världen inte av. Utan er skulle det spåra ur snabbt. Om det är en bra idé att enbart låta stödmedlemmar lägga in annonser eller ej får tiden visa. Mej kvittar. Tror majoriteten av de betalande medlemmarna skiter i var deras ynka hundralapp hamnar nån stans. Åtminstone gör jag det. Litar på er och värdesätter SG. Utan SG hade min hobby kostat mej mycket mer och hade inte varit hälften så rolig och givande.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja menade att det beror inte alltid på ens intentioner, utan det som resulterat... Men kämpa på ni gör ett dunderjobb...

Godwins lag säger att då antalet inlägg i en debattråd ökar går sannolikheten för att någon kommer med nazireferenser mot 1. Det finns många som anser att när detta sker förlorar diskussionen sitt värde.

Mch

Martin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Godwins lag (Godwin's law) handlar om fenomenet att diskussionstrådar på Usenet (och numera hela Internet) oavsett ämne förr eller senare leder fram till liknelser som inbegriper Hitler eller nazister. Uttrycket kan också beteckna en netikettregel som avråder från sådana liknelser. Lagen formulerades av Mike Godwin år 1990:

"As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one."

— Mike Godwin

På svenska: "Då en Usenetdiskussion blir längre, går sannolikheten för att en jämförelse görs som involverar nazister eller Hitler mot ett". Att sannolikheten går mot ett betyder att det förr eller senare kommer att ske. Anspelningar på lagen syftar på att vidare diskussion kommer att vara lönlös, och den som liknar sin åsiktsmotståndare vid nazister kan anses ha förlorat diskussionen.[2]

Godwins lag gäller bland annat de fall då en part jämför sin motståndare med nazister eller Hitler på ett direkt eller indirekt sätt i någon form av guilt by association (se nazistargumentet), men det är bara en av lagens tillämpningar. Lagen brukar åberopas för att påpeka att liknelser med nazister och Hitler är klichéartade och sällan relevanta. Framförallt brukar sådana liknelser uppträda då diskussionen redan urartat till den grad att den knappast leder till något fruktbart. Att dra sig ur diskussionen i detta skede är enbart hedersamt.[2]

Saxat från Wikipedia

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja menade att det beror inte alltid på ens intentioner, utan det som resulterat... Men kämpa på ni gör ett dunderjobb...

Då missförstod jag dig helt - men det var ovanligt svårtytt även för att komma från ditt tangentbord :) (observera många :))

MVH Lasse

@coralkiller: Jag?? möjligen meschersmitter då :) Å denna tråd handlar ju om att tolka lagar - så du är spot on Blåbert :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...