SaltDummie Postat 20 augusti 2013 Författare Postat 20 augusti 2013 Nu närmar sig nästa vattenbyte! Gud va trevligt! Bära in 200l vatten, de e kul Hoppas på att snart få möjlighet att hämta ett lass fraggar och tryck ner på lediga platser vilket det finns en hel del Citera
impajimpa Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 jubba jubba jubba aja dom du har börjar väl växa till sig? Citera
Chum Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 [ATTACH=CONFIG]91662[/ATTACH]Så Manne Grymt impad att så få och tunna ben orkar hålla det enorma karet... Citera
_Manne_ Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Nu närmar sig nästa vattenbyte! Gud va trevligt! Bära in 200l vatten, de e kul Hoppas på att snart få möjlighet att hämta ett lass fraggar och tryck ner på lediga platser vilket det finns en hel del Behöver ju inte bära alla 200l på en gång , ta det dunkavis.. Mvh Manne Citera
SaltDummie Postat 20 augusti 2013 Författare Postat 20 augusti 2013 Grymt impad att så få och tunna ben orkar hålla det enorma karet... Enligt beräkning så håller det för 2000kg! Hela ställningen är byggd i 30x30mm med en godstjocklek på 3mm. Det håller nog Citera
SaltDummie Postat 20 augusti 2013 Författare Postat 20 augusti 2013 Behöver ju inte bära alla 200l på en gång , ta det dunkavis.. Mvh ManneTack för tipset Manne! Det har varit drygt att dra runt på 200l tunnan och vilka fula märke det blir i parkettgolvet ;) Citera
SaltDummie Postat 20 augusti 2013 Författare Postat 20 augusti 2013 Alltid kul när andra får jobba Visst e det kul Citera
SaltDummie Postat 20 augusti 2013 Författare Postat 20 augusti 2013 jubba jubba jubba aja dom du har börjar väl växa till sig? Nån millimeter har de väl bättrat på sig Citera
_Manne_ Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Gjort något åt din belysning ännu ?? Du hade lite planer där ?Mvh Manne Citera
impajimpa Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Han bär ju så mycket vatten så han inte hinner tänka på belysningen Gjort något åt din belysning ännu ?? Du hade lite planer där ?Mvh Manne Citera
SaltDummie Postat 20 augusti 2013 Författare Postat 20 augusti 2013 Gjort något åt din belysning ännu ?? Du hade lite planer där ?Mvh ManneTankarna är där hela tiden! Just nu är det gryn som saknas, tyvärr Citera
_Manne_ Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Tankarna är där hela tiden! Just nu är det gryn som saknas, tyvärr Fullt förståeligt , stort kar ju.. Med en "liten" lampa just nu.. Då kan du inte förvänta dig underverk precis just nu från korallerna.. Blir tillväxten markant förändrad när du byter vatten ?Mvh Manne Citera
SaltDummie Postat 20 augusti 2013 Författare Postat 20 augusti 2013 Fullt förståeligt , stort kar ju.. Med en "liten" lampa just nu.. Då kan du inte förvänta dig underverk precis just nu från korallerna.. Blir tillväxten markant förändrad när du byter vatten ?Mvh ManneJa man har ju en ficklampa över karet Ser tillväxt men kanske inte brutal, men dock Citera
_Manne_ Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Ingen möjlighet att utöka befintligt med någon Mh alt t5 lösning till ?Mvh Manne Citera
SaltDummie Postat 20 augusti 2013 Författare Postat 20 augusti 2013 Ingen möjlighet att utöka befintligt med någon Mh alt t5 lösning till ?Mvh ManneJo jag har funderat på det. Men Led lockar ju mer, pengar ska fram till vilket som. Citera
_Manne_ Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Jo jag har funderat på det. Men Led lockar ju mer, pengar ska fram till vilket som.Givetvis förstår jag att Led lockar mest , inte helt oväntat då du sett mitt DIY bygge , men hur du än gör så ska du köra Led helt o hållet så blir det en förmögenhet hur du än gör.. Hade du haft en "billig" lösning att lägga till ett par T5or alt en Mh till så hade du kunnat dra ut lite mer på tiden innan dröm Leden kommer på plats.. Hoppas du hänger med vad jag menar.. Mvh Manne Citera
SaltDummie Postat 20 augusti 2013 Författare Postat 20 augusti 2013 Givetvis förstår jag att Led lockar mest , inte helt oväntat då du sett mitt DIY bygge , men hur du än gör så ska du köra Led helt o hållet så blir det en förmögenhet hur du än gör.. Hade du haft en "billig" lösning att lägga till ett par T5or alt en Mh till så hade du kunnat dra ut lite mer på tiden innan dröm Leden kommer på plats.. Hoppas du hänger med vad jag menar.. Mvh ManneJo jag e me Manne har faktiskt funderat på 2x2x80w armaturer för lite extra ljus! Men du ska väl snart sälja ditt DIY, Eller Citera
SaltDummie Postat 20 augusti 2013 Författare Postat 20 augusti 2013 Ro anläggning står och sliter Citera
_Manne_ Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Jo jag e me Manne har faktiskt funderat på 2x2x80w armaturer för lite extra ljus! Men du ska väl snart sälja ditt DIY, Eller Kan du få till det för en "mindre" slant så hade det varit ett stort lyft för karet samt även för tillväxten.Man hade också kunnat göra lite Led lister , men då har det en tendens att springa iväg lite i pengar ändå.Mvh Manne Citera
SaltDummie Postat 20 augusti 2013 Författare Postat 20 augusti 2013 Kan du få till det för en "mindre" slant så hade det varit ett stort lyft för karet samt även för tillväxten.Man hade också kunnat göra lite Led lister , men då har det en tendens att springa iväg lite i pengar ändå.Mvh ManneJo de e sant! Citera
SaltDummie Postat 24 augusti 2013 Författare Postat 24 augusti 2013 Godmorgon! Nä men om vi skulle ta och byta lite vatten Citera
impajimpa Postat 24 augusti 2013 Postat 24 augusti 2013 Du e så dutti! *klapp klapp på huvudet* Citera
SaltDummie Postat 24 augusti 2013 Författare Postat 24 augusti 2013 Saltsmak i munnen! Finns inget bättre en lördagsmorgon. Citera
_Manne_ Postat 24 augusti 2013 Postat 24 augusti 2013 Härligt! Då lever man.. Var snorklar du ? Barriär revet ? Mvh Manne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.