SaltDummie Postat 30 december 2012 Författare Postat 30 december 2012 jag kör 2 seio 1500 i mitt kar!Har själv 2 Seio som tuggat på i mitt 575l men i mina ögon inte så snygga med tanke på hur öppet jag tänkt ha det i mitt nya kar.//Micke Citera
Wigge Postat 30 december 2012 Postat 30 december 2012 Har själv 2 Seio som tuggat på i mitt 575l men i mina ögon inte så snygga med tanke på hur öppet jag tänkt ha det i mitt nya kar.//Mickenä snygga är dem inte! eller de kan bli lite bättre om man får lite kalk och macro alger att växa på dem. svärfar har fått det och man tänker knappt på att den sitter där i hörnan Citera
SaltDummie Postat 30 december 2012 Författare Postat 30 december 2012 nä snygga är dem inte! eller de kan bli lite bättre om man får lite kalk och macro alger att växa på dem. svärfar har fått det och man tänker knappt på att den sitter där i hörnan Fast det lutar nog åt Tunze eller Vortech. Mina Seio får funka till att blanda saltvatten med sen. ;-)//Micke Citera
_Manne_ Postat 30 december 2012 Postat 30 december 2012 Seio levererar nog inte det som står på lådan direkt. Men dom duger till o blanda salt.. Framförallt så tror jag man ska ha bra varierat flöde flöde för att riktigt lyckas i sitt kar.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
SaltDummie Postat 30 december 2012 Författare Postat 30 december 2012 De kommer jag att försöka sträva efter så mycket det bara går. Citera
Wigge Postat 30 december 2012 Postat 30 december 2012 Manne borde bli hyfsat varierat flöde om man har 2 seio som blåser mot varandra? Citera
SaltDummie Postat 31 december 2012 Författare Postat 31 december 2012 Manne borde bli hyfsat varierat flöde om man har 2 seio som blåser mot varandra?Funkar nog i ett mindre kar typ 250l. Mitt nya kar är ju på 1000l, så då får jag nog ha minst 6 om jag väljer Seio.//Micke Citera
_Manne_ Postat 31 december 2012 Postat 31 december 2012 Manne borde bli hyfsat varierat flöde om man har 2 seio som blåser mot varandra?I själva krocken så givetvis blir det varierat. Statiskt i resten av karet, då det inte uppstår variation av pumpen som sådan.Min personliga åsikt är att variation på flödet, hur man nu än väljer att göra det gynnar allt som är i karet på ett positivt sätt.En gammal hederlig wavebox a tunze hade man säkert kunnat komma långt med om man nu vill ha seio till resten.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
SaltDummie Postat 31 december 2012 Författare Postat 31 december 2012 Seio och wavebox är uteslutna! ;-) Men lär väl köra de gamla pumparna tills glappet i börsen är påfyllt igen! Citera
_Manne_ Postat 31 december 2012 Postat 31 december 2012 Tunze 6105or alt mp40w es , är väl två givna val som jag ser det.. Bara att brumma upp till Ted o hämta. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
SaltDummie Postat 1 januari 2013 Författare Postat 1 januari 2013 Jag får se vad det blir! 6105 har jag kollat lite på. Citera
Chrille_B Postat 1 januari 2013 Postat 1 januari 2013 satsa på 2st vortech mp60w es grymt bra ös i dessa.mvh chrille Citera
SaltDummie Postat 1 januari 2013 Författare Postat 1 januari 2013 satsa på 2st vortech mp60w es grymt bra ös i dessa.mvh chrilleJa, hade de inte kostat 7500:-/st så hade man slagit till! Har nog hellre lite av de pengarna till lite fraggar ;-)//Micke Citera
Chrille_B Postat 2 januari 2013 Postat 2 januari 2013 beställde dock min mp60 från usa fick hem för lite under 4000kr men såg att de höjt priset lite på de, var 2 år sedan jag beställde. Citera
SaltDummie Postat 2 januari 2013 Författare Postat 2 januari 2013 beställde dock min mp60 från usa fick hem för lite under 4000kr men såg att de höjt priset lite på de, var 2 år sedan jag beställde.Ok hur har du löst elen? Citera
ormet Postat 2 januari 2013 Postat 2 januari 2013 De tar ju dc-ström så är bara att köra.Däremot så blir det stökigt med service om man köper i usa. Mina korta och högljudda erfarenheter av vortech är att service behövs. Flödet, styrningen och utseendet är överlägset dock. /sent from phone Citera
SaltDummie Postat 2 januari 2013 Författare Postat 2 januari 2013 Ok. Är själv också lite emot att beställa från utlandet, men visst möjligheten finns. Har fått ett erbjudande på Tunzepumpar med controller till ett bra pris. Ska väl smaka på karamellen ett tag :-) Kopplade bort mina seiopumpar från gamla burken idag och låter en tunze och två hydor snurra vattnet... Snacka om skillnad, tystnade mycket!!! Men ska lyssna på Vortech ändå innan jag investerar.//Micke Citera
Chrille_B Postat 2 januari 2013 Postat 2 januari 2013 ska du satsa på vortech så hade jag antingen tagit 2 st mp60 eller 3-4 st mp40 är ju ett stort kar du har nu ju.mvh chrille Citera
Guest Postat 3 januari 2013 Postat 3 januari 2013 vortech mp60w go for it eller 40 modellen.Lite brummande har ingen dött av. Vet inte om man hör sämre med tiden får skylle på min 1966 oldsmobile tornado med borrad 455 motor ca 500hkStort ska det vara:) Citera
SaltDummie Postat 3 januari 2013 Författare Postat 3 januari 2013 Som sagt inget bestämt än. Ja åker man bigblock blir man lite skadad;-) Har även åkt crosshoj i 15år så de har väl hjälpt till på hörselnedsättningen;-)//Micke Citera
SaltDummie Postat 3 januari 2013 Författare Postat 3 januari 2013 Dagens goda gärning= Tömt den gamla burken på sten, div lägre djur samt fisk. Vissa fiskar var betydligt större när de var i håven än när man såg de genom glaset :-) // Micke Citera
Guest Postat 3 januari 2013 Postat 3 januari 2013 Visst är det ett konstigt fenomen. Att en fisk kan växa så mycket på ingen tid alls:) Citera
Atlas Postat 4 januari 2013 Postat 4 januari 2013 Intressant tråd. Blir spännande att följa.. Särskilt snacket om pumparna då jag själv ska bestämma mej.. Lutar dock väldigt mycket åt Tunze för min del.. Citera
SaltDummie Postat 4 januari 2013 Författare Postat 4 januari 2013 Ja pumpar är ett dilemma! Ska ju vara snygga, tysta och effektiva!Då var gamla burken tömd på vatten och när man vaknar i morgon så ska sanden ut. Sen ska gamla burken vidare. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.