Gå till innehåll

Min nya burk...210x80x60cm


SaltDummie

Rekommenderade inlägg

  • Svar 861
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Har själv 2 Seio som tuggat på i mitt 575l men i mina ögon inte så snygga med tanke på hur öppet jag tänkt ha det i mitt nya kar.

//Micke

nä snygga är dem inte! eller de kan bli lite bättre om man får lite kalk och macro alger att växa på dem. svärfar har fått det och man tänker knappt på att den sitter där i hörnan ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nä snygga är dem inte! eller de kan bli lite bättre om man får lite kalk och macro alger att växa på dem. svärfar har fått det och man tänker knappt på att den sitter där i hörnan ;)

Fast det lutar nog åt Tunze eller Vortech. Mina Seio får funka till att blanda saltvatten med sen. ;-)

//Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Manne borde bli hyfsat varierat flöde om man har 2 seio som blåser mot varandra?

I själva krocken så givetvis blir det varierat. Statiskt i resten av karet, då det inte uppstår variation av pumpen som sådan.

Min personliga åsikt är att variation på flödet, hur man nu än väljer att göra det gynnar allt som är i karet på ett positivt sätt.

En gammal hederlig wavebox a tunze hade man säkert kunnat komma långt med om man nu vill ha seio till resten.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De tar ju dc-ström så är bara att köra.

Däremot så blir det stökigt med service om man köper i usa. Mina korta och högljudda erfarenheter av vortech är att service behövs.

Flödet, styrningen och utseendet är överlägset dock.

/sent from phone

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok. Är själv också lite emot att beställa från utlandet, men visst möjligheten finns. Har fått ett erbjudande på Tunzepumpar med controller till ett bra pris. Ska väl smaka på karamellen ett tag :-) Kopplade bort mina seiopumpar från gamla burken idag och låter en tunze och två hydor snurra vattnet... Snacka om skillnad, tystnade mycket!!! Men ska lyssna på Vortech ändå innan jag investerar.

//Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vortech mp60w go for it eller 40 modellen.

Lite brummande har ingen dött av. Vet inte om man hör sämre med tiden får skylle på min 1966 oldsmobile tornado med borrad 455 motor ca 500hk

Stort ska det vara:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...