Gå till innehåll

Mitt 720 L. Mitt första saltkar.


Atlas

Rekommenderade inlägg

Ställer mig till kön.. Den där gröna trista korallen kommer nog bättre till sin rätt under mitt hemmasnickrade ljuse.. Man har ju inte råd själv att handla i det karet den kommer ifrån.. ;)

Med vänlig hälsning, Manne

Du har massor fina koraller manne som vi kan byta med sen så det blir nog bra ;)

Ser bra ut Atlas! Det är "guldägg" från första början! Går ut stenhårt ;) Håller med Manne. Du handlar från de karet vi andra står och drömmer vid ;) Med tanke på hur tom börsen för en annan är nu, så får de bli xenia för skrapet man hittar i byxorna ;)

Tummen upp!

//Micke

Tackar Micke.. Klar man vill ha lite guldägg i karet.. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 271
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Va fint det har blivit!!!!

Jag viste att det skulle gå bra :) hehe

Tackar Dev för förtroendet :).. Fint o fint.. Mest en massa sten än så länge, men jag skyndar långsamt just nu då det är ny båt på G.

Ska försöka ta mej ner till Jimmy i helgen o se om man kan fynda nått kul..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite uppdateringar från ett besök hos Lagge.. Alla namnen är dock som bortblåsta då det är flera timmar sen Jimmy sa dem till mej ;) Kunde inte motstå dom fina knapparna heller..Betydligt finare än dom andra fula jag fick ofrivilligt. post-7265-14468928868534_thumb.jpg

post-7265-14468928867046_thumb.jpg

post-7265-14468928867262_thumb.jpg

post-7265-1446892886747_thumb.jpg

post-7265-14468928867675_thumb.jpg

post-7265-14468928867885_thumb.jpg

post-7265-14468928868089_thumb.jpg

post-7265-14468928868294_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har jag slagit i en hel låda med Copepods i karet. Fisk o koraller verkar gilla dom..

Har även beställt en http://se.reeflex.net/tiere/550_Acanthurus_achilles.htm o lite annat smått o gott..

Anemon rackarn sätter sej inte där jag vill heller. Försöker nu att jaga runt den med en streamer åt det hållet jag vill så får vi se vart det slutar.

Eventuellt ett besök hos Manne imorgon också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har jag slagit i en hel låda med Copepods i karet. Fisk o koraller verkar gilla dom..

Har även beställt en http://se.reeflex.net/tiere/550_Acanthurus_achilles.htm o lite annat smått o gott..

Anemon rackarn sätter sej inte där jag vill heller. Försöker nu att jaga runt den med en streamer åt det hållet jag vill så får vi se vart det slutar.

Eventuellt ett besök hos Manne imorgon också.

Ajaj en Achilles! Snyggaste kirurgen! Du siktar högt Atlas ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja dom är riktigt fina. Själv ska jag hämta en Xanthurum i nästa vecka. Angående det du skrev i min tråd så är det ju betydligt enklare att få ett 250 literskar att se välfyllt ut än ditt stora. Men med din takt så dröjer det nog inte länge förrän det är lika trångt som i mitt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ajaj en Achilles! Snyggaste kirurgen! Du siktar högt Atlas ;)

Japp.. Man får ju sätta upp lite mål :)

Ja dom är riktigt fina. Själv ska jag hämta en Xanthurum i nästa vecka. Angående det du skrev i min tråd så är det ju betydligt enklare att få ett 250 literskar att se välfyllt ut än ditt stora. Men med din takt så dröjer det nog inte länge förrän det är lika trångt som i mitt

Ja den är grymt snygg också..Ang karet så gör jag så gott jag kan.. Blev lite mer inköp idag hos anders..Konstigt,det går inte att gå in i en affär utan att ha nått med sej ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den lilla musslan hade jag inte vågat ha i sanden, rekommenderar att ställa upp den på en sten omgående!!

Tack för tipset. Den nya placeringen. Tror inte euphyliorna ska nå den där med några svepare.

post-7265-14468928960912_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett besök hos Manne resulterade i 12 nya fina koraller..

Bilder kommer imorgon på dem då dom förhoppningsvis funnit sej tillrätta lite mer.

Stort tack Manne,alltid lika inspirerande med ett besök hos dej och för fina koraller..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...