Laggeman Postat 3 december 2013 Postat 3 december 2013 Hej Andreas, hur går det med fisken nu? Såg du ifall den åt i butiken innan du köpte den? Citera
akutmottagning Postat 3 december 2013 Författare Postat 3 december 2013 Sebastian Kollade inte det faktiskt.den trycker än på samma ställe vänder sig imellanåt låter den kolla läget så hoppas det löser sigsjälvPrickarna syntes inget av idag i normalt ljus syntes igår svagt i rb ljus Citera
freddi36 Postat 3 december 2013 Postat 3 december 2013 Den tar inget från stenen då?Trodde min dvärgkejsare skulle dö men efter två veckor utan att ha ätit så var den fortfarande fet.. Citera
akutmottagning Postat 3 december 2013 Författare Postat 3 december 2013 Har inte sett den picka men den är väldigt rund om magen möjligt den äter om natten. Hoppas verkligen den klarar sig Citera
Laggeman Postat 4 december 2013 Postat 4 december 2013 Sebastian Så går det när man snackar i telefon samtidigt som man skriver. Citera
akutmottagning Postat 4 december 2013 Författare Postat 4 december 2013 Ja man är ju inte mer än man Citera
akutmottagning Postat 5 december 2013 Författare Postat 5 december 2013 Har inte ätigt vad jag sätt än. Men va ute och körde ett par ggr igår i karet ser välmående ut änsålänge. Hoppas på att den äter idag då den tuffat till sig lite jagade iväg en chromis från sitt tillhåll Citera
freddi36 Postat 5 december 2013 Postat 5 december 2013 Testat med levande mat? Finns ju en butik i din närhet som brukar ha det hemma Citera
akutmottagning Postat 5 december 2013 Författare Postat 5 december 2013 Känns så smått då fisken är 12cm. Men ska se vad dom har hemma Citera
stigigemla Postat 5 december 2013 Postat 5 december 2013 Det bästa fodret för Anthias är tinad cyclops. Genom att de har så smalt svalg får de i sig mer mat av det än om man ger dem en mysis som de försöker svälja i 5 minuter. Citera
akutmottagning Postat 5 december 2013 Författare Postat 5 december 2013 Okej tycker bara denna varianten verkar äta större foder än "vanliga anthias" vad jag läst på rc. Provat tinad cyclops 2 dar ska fortsätta med detta tillsamans med mysis. Citera
Henric Postat 5 december 2013 Postat 5 december 2013 Det bästa fodret för Anthias är tinad cyclops. Genom att de har så smalt svalg får de i sig mer mat av det än om man ger dem en mysis som de försöker svälja i 5 minuter.Nja, kanske lite dumt att generalisera alla Anthias så. Det kan säkert vara beroende på art och storlek. Mina evansi slukar mysis med 1s mellanrum. De gillar cyclops, bosmider,artemia (fryst) levande artemia också.Har du testat att kläcka artemia? Att något rör sig brukar trigga fiskarna rätt bra. Citera
akutmottagning Postat 5 december 2013 Författare Postat 5 december 2013 Får prova det får dra igång lite artemia ikväll. Citera
akutmottagning Postat 6 december 2013 Författare Postat 6 december 2013 Nu äter den ja jä.... vilken gris till att äta. Riktigt skönt liten bildSka nog beställa 1 till och ha ett par. Citera
akutmottagning Postat 17 december 2013 Författare Postat 17 december 2013 Diy t5 ramperna är snart klara väntar bara på mina 2xquicktronic 35...80w x2 t5 med 0-10v styrning utifall man vill dimmra.Köpte även 2st actnic + rör så ska ha 2 till av något slag ska först få igpng dessa 2 och se hur ljuset blir tillsammans med mina xr30w radion. Tror det blir 2 fullspectrumsrör men får se Citera
akutmottagning Postat 17 december 2013 Författare Postat 17 december 2013 Ena rampen på gång sista fixas i veckan om donen kommer.Så dom kommer igång till helgen Citera
akutmottagning Postat 17 december 2013 Författare Postat 17 december 2013 Dog tyvär även min dvärgkjejsare lämmna in i strömavbrottet. Kom hem från jobb drog igång elverket men då hade det varigt av i förmånga timmar tyvär. Citera
Majki01 Postat 18 december 2013 Postat 18 december 2013 Grenuttaget du har med en strömbrytare per uttag var har du kommit över den ? Citera
akutmottagning Postat 20 december 2013 Författare Postat 20 december 2013 (ändrat) Kommer troligen byta ut mitt fiskbestånd helt och ha följande(med reservationer;)..)Anthias5xflavoguttatus5xkashiwaemöjligen 2x borburion anthiasKirurger1xAcanthurus guttatus1-2xZebrasoma xanthurum 1x achilles (lite osäker)2x blåkindad tryckare (hona.hane)2 clowner av nått slag1st mandarinKommer börja med karantäns hållning på all fisk Ändrat 20 december 2013 av akutmottagning Citera
akutmottagning Postat 24 december 2013 Författare Postat 24 december 2013 God jul alla salta vänner. Citera
akutmottagning Postat 2 januari 2014 Författare Postat 2 januari 2014 Zeoviten börjar "fungera" bättre när man fått mer kött på benen. Blir intressant när t5 rören kommer igång donen vart restade Citera
Laggeman Postat 2 januari 2014 Postat 2 januari 2014 Snyggt Sebastian.Hur tycker du att returen ut genom "eduktorna" funkar? Citera
akutmottagning Postat 3 januari 2014 Författare Postat 3 januari 2014 Dom funkar riktigt bra faktiskt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.