Gå till innehåll

Minimalt underhåll på ett stort system? "självgående kar?"


d-jess

Rekommenderade inlägg

Helt klart värt pengarna, då dom andra standard osmosanläggningarna inte håller vad dom lovar.

Står 190l/dygn men levererar 5l på 1 timme, nej lägg till några slantar och köp en riktig!

Kolla på deepocean.dk jag köpte min där har inbyggd boosterpump och tds mätare för att mäta vatten kvaliteten, fyllde mitt gamla Elos 340l på knappt ett dygn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Normala osmosanläggningar mäts med 5 bar tryck och 20 grader varmt vatten. I 4 gradigt vatten med 4 bar tryck som det ofta är lämnar de mindre än hälften. Det borde din handlare sagt dig.

Det är jag medveten om :) osmosen jag har nu fungerar okej och vattnet jag får ut räcker gott och väl till det kar jag har idag! Min gamla Osmos är köpt på nätet så det finns ingen handlare att skylla på där ;p

Det största problemet är det klena trycket vi har i ledningarna här. Har inte mätt det men på dagtid är det i princip omöjligt att duscha..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är jag medveten om :) osmosen jag har nu fungerar okej och vattnet jag får ut räcker gott och väl till det kar jag har idag! Min gamla Osmos är köpt på nätet så det finns ingen handlare att skylla på där ;p

Det största problemet är det klena trycket vi har i ledningarna här. Har inte mätt det men på dagtid är det i princip omöjligt att duscha..

Säg till Siemens att de slutar arbeta så kanske trycket stiger under dagen. De testkör ju gasturbinerna så det smäller i skorstenarna har jag läst.

Mvh

Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Säg till Siemens att de slutar arbeta så kanske trycket stiger under dagen. De testkör ju gasturbinerna så det smäller i skorstenarna har jag läst.

Mvh

Jonas

Haha! Det borde jag göra =D Det var ingen dålig smäll kan jag lova! Hördes och kändes en bra bit :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...