harrgustav98 Postat 8 januari 2013 Dela Postat 8 januari 2013 hej jag skulle vilja skaffa en six line men jag vill veta lite mer om den innan jag köper en.Akvarie info om det behövs.Fiskar:chelmon rostratus, 2 clowner och en sand vändare.Storlek på akvariet är 200L och har mycket sten och sådana saker som den kan gömma sig i om det skulle var såTacksam för snabbt svar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Yodelking Postat 8 januari 2013 Dela Postat 8 januari 2013 Vissa har upplevt den som aggressiv har jag för mig. Jag har dock inte upplevt det. Min äter både mysis och artemia. Storleken på ditt kar ser jag inte som ett problem för denna (däremot kanske för din Chelmon...)Jag tycker att det är en pigg, rolig och vacker fisk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 8 januari 2013 Dela Postat 8 januari 2013 Blir ofta väldigt elaka och territoriella, fungerar bäst med tuffa kamrater. Är nästan omöjlig att fånga i ett normalt akvarie sedan med om du någon gång skulle ångra dig.Annars är de robusta fiskar, ofta framme mycket. Kräver ej sand att gräva ner sig i och lätta att utfodra. Fina fiskar med. Ditt kar är ganska bra storlek, det finns gott om utrymme att möblera så att karet blir stort och varierat så att en fisk i den här storleken kanske inte tar över hela karet utan det finns lite att dela på. Men mycket är individuellt.Det är nog större risk att den är taskig mot framtida invånare än de som bor där när han kommer i karet.edit. Underbara fiskar annars tycker jag :-) Fin färg och härligt beteende att studera. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
harrgustav98 Postat 8 januari 2013 Författare Dela Postat 8 januari 2013 Tack för svaren!Du nämnde min chelmon angående storleken på karet men den simmar glatt runt och kikar runt och den äter artemia. Visar inget tecken på något än så länge men nu ser den ut att må bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
harrgustav98 Postat 9 januari 2013 Författare Dela Postat 9 januari 2013 är det bättre att vänta och lägga i den efter alla andra fiskar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 9 januari 2013 Dela Postat 9 januari 2013 Det kan det vara om du vet några andra fiskar du vill ha i före. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
harrgustav98 Postat 9 januari 2013 Författare Dela Postat 9 januari 2013 vill ha ett bangaii par och en zebrasoma veliferum. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 9 januari 2013 Dela Postat 9 januari 2013 Zebrasoma veliferium blir 40 cm i det vilda och inte långt ifrån i ett akvarie normalt sett, det är ingen fisk för ett 200 liters akvarium. Köp du bangaierna först, egentligen är det nog inte så farligt men om du kan köpa de innan sixline läppfisken så är det solklart värt det OM du skulle få en läppfisk med hetsigt humör. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 9 januari 2013 Dela Postat 9 januari 2013 Tack för svaren!Du nämnde min chelmon angående storleken på karet men den simmar glatt runt och kikar runt och den äter artemia. Visar inget tecken på något än så länge men nu ser den ut att må bra.matar du bara med artemia? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
soft_jonis Postat 9 januari 2013 Dela Postat 9 januari 2013 jag har haft två som hoppat ut ur karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
harrgustav98 Postat 10 januari 2013 Författare Dela Postat 10 januari 2013 mina clowner och sandvändaren får pellets och artemia men min chelmon vill bara ha artemia Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
harrgustav98 Postat 10 januari 2013 Författare Dela Postat 10 januari 2013 jag vet det men jag ska ha den tills den blir för storköper en liten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.