Gå till innehåll

Six Line Wrasse


harrgustav98

Rekommenderade inlägg

hej jag skulle vilja skaffa en six line men jag vill veta lite mer om den innan jag köper en.

Akvarie info om det behövs.

Fiskar:chelmon rostratus, 2 clowner och en sand vändare.

Storlek på akvariet är 200L och har mycket sten och sådana saker som den kan gömma sig i om det skulle var så

Tacksam för snabbt svar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa har upplevt den som aggressiv har jag för mig. Jag har dock inte upplevt det. Min äter både mysis och artemia. Storleken på ditt kar ser jag inte som ett problem för denna (däremot kanske för din Chelmon...)

Jag tycker att det är en pigg, rolig och vacker fisk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir ofta väldigt elaka och territoriella, fungerar bäst med tuffa kamrater. Är nästan omöjlig att fånga i ett normalt akvarie sedan med om du någon gång skulle ångra dig.

Annars är de robusta fiskar, ofta framme mycket. Kräver ej sand att gräva ner sig i och lätta att utfodra. Fina fiskar med. Ditt kar är ganska bra storlek, det finns gott om utrymme att möblera så att karet blir stort och varierat så att en fisk i den här storleken kanske inte tar över hela karet utan det finns lite att dela på. Men mycket är individuellt.

Det är nog större risk att den är taskig mot framtida invånare än de som bor där när han kommer i karet.

edit. Underbara fiskar annars tycker jag :-) Fin färg och härligt beteende att studera.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Zebrasoma veliferium blir 40 cm i det vilda och inte långt ifrån i ett akvarie normalt sett, det är ingen fisk för ett 200 liters akvarium. Köp du bangaierna först, egentligen är det nog inte så farligt men om du kan köpa de innan sixline läppfisken så är det solklart värt det OM du skulle få en läppfisk med hetsigt humör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...