freddi36 Postat 15 januari 2013 Postat 15 januari 2013 Har en pump där den svarta sladden har spruckit precis där den går in i pumpen, men den blåa och bruna sladden innuti är ok. Kan man laga detta med sillicon genom att kapsla in dom färgade sladdarna i sillicon och på så vis skapa ett nytt hölje? Citera
Genne Postat 15 januari 2013 Postat 15 januari 2013 Har en pump där den svarta sladden har spruckit precis där den går in i pumpen, men den blåa och bruna sladden innuti är ok. Kan man laga detta med sillicon genom att kapsla in dom färgade sladdarna i sillicon och på så vis skapa ett nytt hölje?Finns väll nästan inget som inte går att laga om man ger sig attan på det, men när det gäller el och vatten tycker jag inte ens att man ska försöka.MVH/Glenn Citera
Mr_Ewing Postat 15 januari 2013 Postat 15 januari 2013 Hade det varit mitt på sladden så är det lätt att laga med krympslang och silikon.När det är precis i skarven in i pumpen är det nog värre - bättre att kassera än att chansa. Citera
freddi36 Postat 15 januari 2013 Författare Postat 15 januari 2013 Okej, det jag misstänkte. Risken finns ju att dom färgade spricker också om nu den svarta spruckit. Citera
salta wille Postat 15 januari 2013 Postat 15 januari 2013 Det brukar visst hända på "kinesiska" pumpar!Jag har lagat några med silikon, och det funkar bra!Så länge det inte kittlar i fingrarna när man stoppar ner dem i vattnet så är Ok. Tycker jag, som inga nerver har! Citera
freddi36 Postat 15 januari 2013 Författare Postat 15 januari 2013 Men "kittlar" det verkligen bara om det går 230v genom 60L? =p Citera
mikoto Postat 15 januari 2013 Postat 15 januari 2013 Går det 230V genom karet så gör det nog mer än bara kittlar! Hemska tanke.Det är lite tråkigt att behöva köpa en ny pump men mycket tråkigt att få en stöt!Det finns bättre saker att lägga energi på att laga :-) Citera
freddi36 Postat 15 januari 2013 Författare Postat 15 januari 2013 Precis, nä, denna pumpen ska förpassas till dödsriket nästa gång vi är på återvinningscentralen! Citera
Guest Postat 15 januari 2013 Postat 15 januari 2013 Kasta skiten. vatten kan krypa så hela sladden är vattenfyld sedan kan du räkna ut vad som händer. Skulle aldrig rekomendera att laga. Pumpen är gjuten så det är kört att laga på ett säkert sätt. Citera
Kn0tan Postat 15 januari 2013 Postat 15 januari 2013 (ändrat) Skulle vara roligt att få veta vilket gjuthartz (resin) som dom använder och fungerar till saltvatten. Jag var i samma funderingar för ett tag sedan och hade en tanke på prova 3M's kabelhartz men med risk för vad det kan bli för utfällningar i vattnet så lät jag bli. Ändrat 15 januari 2013 av Kn0tan tryckfels nisse och kass editor Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.