snickarn Postat 12 februari 2013 Postat 12 februari 2013 har fått pris på ett vinkelkar ska ta en exakt vinkel från väggen där det ska stå när jag kommer hem nästa gångfyra sidor optiwhite baksidor mot vägg 2st 50 cmbitar av vanligt flotglas 12mmkortsidor ut frånvägg 50 cm optiwhiteframsidorna har jag inget mått på ännu höjd 65 cmtre hål borrade i botten i baksidan av vänstra delenhan ville inte gira fogen på framsidan så där finns ett problem som gör att det kanske inte blir av. känns trist med en bred fog mitt i karet15500 kr hämtpris låter priset ok ? finns det någon som fixar att gira och limma mittfogen så att jag blir nöjd? Citera
_Manne_ Postat 12 februari 2013 Postat 12 februari 2013 Var har du begärt offert ifrån ?Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Fredrik.g Postat 12 februari 2013 Postat 12 februari 2013 Det är ganska mycket glas. Gissar på att det är ett bra pris. Svarade han senare förresten? Citera
_Manne_ Postat 12 februari 2013 Postat 12 februari 2013 Låter som ett ganska häftigt kar som ska fram nu! Trevligt värre!.Man borde kunna special beställa framglaset om byggaren nu inte redar av den delen.. Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 12 februari 2013 Författare Postat 12 februari 2013 från en kille i hässleholm som köper sina kar av en firma i polen ett 200X60X60 tar han 4100 för jag hade kanske inte trott att detta skulle vara riktigt så dyrt men special kostar ju alltid lite extra Citera
snickarn Postat 12 februari 2013 Författare Postat 12 februari 2013 Det är ganska mycket glas. Gissar på att det är ett bra pris. Svarade han senare förresten?ja han återkommer imorgon Citera
snickarn Postat 12 februari 2013 Författare Postat 12 februari 2013 Låter som ett ganska häftigt kar som ska fram nu! Trevligt värre!.Man borde kunna special beställa framglaset om byggaren nu inte redar av den delen.. Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalkja sidorutor och framruta i ett fogfritt stycke skulle smaka mummafrågan är bara vem som skulle kunna fixa en sådan till mig Citera
Reuben Postat 12 februari 2013 Postat 12 februari 2013 Låter väldigt dyrt, betalade 8500kr för 100x100x70 helt i opti med ytavrinning enligt egen design (i svart glas) och 3 hål.det var förövrigt från majornas glas. Citera
snickarn Postat 12 februari 2013 Författare Postat 12 februari 2013 Låter väldigt dyrt, betalade 8500kr för 100x100x70 helt i opti med ytavrinning enligt egen design (i svart glas) och 3 hål.det var förövrigt från majornas glas.ja majornas och några andra tänkte jag kontakta i veckan problemet här verkar ju vara den lite udda formen på karet som gör att priset sticker iväg en del Citera
_Manne_ Postat 12 februari 2013 Postat 12 februari 2013 Bottenglaset lär kosta en bra slant.. Då det blir V-format , men kör på Markus, kommer att bli unikt i slutändan..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
snickarn Postat 12 februari 2013 Författare Postat 12 februari 2013 12 mm akryl vid en snabbtitt på nätet skulle hamna på ca 700 euro men då får jag limma och skära till bottenglaset självfortsättning följer Citera
Fredrik.g Postat 12 februari 2013 Postat 12 februari 2013 ja sidorutor och framruta i ett fogfritt stycke skulle smaka mummafrågan är bara vem som skulle kunna fixa en sådan till migKan kolla om något sånt går att lösa med kollegor om jag får ett sms imorn så jag inte glömmer tror tyvärr det skenar iväg i pengar. Hörs imorn! Citera
snickarn Postat 2 mars 2013 Författare Postat 2 mars 2013 tackar jimmy det luriga med mitt kar blir att bygga det i samma vinkel som huset 132 grader eller något åt det hållet utan att fogen blir för bred eller instabilfår nog bli att gira hörnen.har beställt lite vanligt 4 mm glas för att bygga en modell i scala 1 till 3 innan jag bestämmer mig fortsättning följer Citera
snickarn Postat 5 mars 2013 Författare Postat 5 mars 2013 Första modellen färdig .lättare att se i verkligheten istället för på ett papper Citera
_Manne_ Postat 5 mars 2013 Postat 5 mars 2013 Snyggt litet nano Känns som det kan bli ett unikt o kul kar! Tuta o kör!Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 5 mars 2013 Författare Postat 5 mars 2013 Den är i Scala 1:3 .framrutorna är 20x35 cm . Det blir ett över 2 meter brett kar .Får bli till att bygga ett par modeller till innan beställning Citera
stigigemla Postat 6 mars 2013 Postat 6 mars 2013 Häll i vatten så att du ser vad ljusbrytningen gör. Citera
snickarn Postat 6 mars 2013 Författare Postat 6 mars 2013 Ja tanken är att starta upp det med ett par stenar och lite fraggar från kuben .Känns trist om man inte skulle bli nöjd misstänker att andrahandsvärdet ligger i den lägre klassen Citera
snickarn Postat 17 mars 2013 Författare Postat 17 mars 2013 det går inte så fort här, men saltvatten ska man ju inte jäkta med har jag hörthar lyft upp karet på en köksbänk och satt dit en 11watts e27 lampa och en blå ledlist från claes olssonnu väntar en veckas fiske i norge efter det så ska karet fyllas Citera
Gamekeeper Postat 17 mars 2013 Postat 17 mars 2013 Kommer att bli utläckert!!!Pratade med min Polske vän i kväll, han sa att din offert på glaset kommer i morgon.Mvh / MagnusSent from my iPad using Tapatalk HD Citera
snickarn Postat 17 mars 2013 Författare Postat 17 mars 2013 Det låter ju kanon. Tackar för hjälpen med mobilen vi var bara lite sena ikväll Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.