Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

• Svar 93
  • Visningar 11,6k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat
  • Författare

Jag hade 4st T5 och 4 st Mh 20.000/25.000K tot 650W ,, jag skulle nog ha tagit 3 st Dream chip för mitt kar är 140x85x60 det var därför jag la till 32 st 10W .. men skulle ha haft 3 st..

Den hänger på ca 20cm men ska nog höja den lite för jag behöver lite bredare ljusbild.

Jag är nöjd med bygget och kyleffekten är bra cat16 drivern som är till 10W led ligger på 49 grader på kylflänsplattan och ledsen ligger på 39 grader vid fullt på drag.

Dream chipet kom upp i 47 grader och drivern 40 grader när jag drog på 95% 34,8V och 1350mA.

• 4 veckor senare...
Postat
  • Författare

Har funderat ett tag nu ,, ska nog komplettera med ett 50w dream chip i mitten på min ramp, 100 blir nog för mycket tror jag..

Postat

50 chippen är svåra att få tag på nu tror jag. Jag kommer att ha 3 gånger 100 watt över mitt som bara är 120 långt. Plus då 10 st 10 watts i min snedramp. Här skall det inte saknas ljus :) Iofs blir det ett 50 watts över för mig men du får komma hem och titta på mitt så kan du själv avgöra. Jag vet inte vilka linser du använder - jag har 60 grader på samtliga. Om jag beställde nu så skulle jag nog tagit 90 grader på mitten chippet.

MVH Lasse

• 1 månad senare...
Postat
  • Författare

Nu är det uppgradering på G.. vad tror ni om att köra med vattenkylning i stället för Gpu kylare till dream chipet ?

Postat
Nu är det uppgradering på G.. vad tror ni om att köra med vattenkylning i stället för Gpu kylare till dream chipet ?

Vattenkylning kan vara väldigt effektivt men du måste ändå bli av med värmen någonstans, dvs ställa en kylare någonstans. Fördelen kan ju vara att man ev kan gömma den på golvet.

Postat

Vätskekylning kan i stort sett kyla hur mycket som helst, det som begränsar är hur stor avkylning (fläkt eller liknande) du har i systemet. Dra ut slangen i poolen så är det löst ;)

Postat
  • Författare

då är det att bara att testa då.. spelar det någon roll om det är minus eller plus pool den ska dras till ;\ ..

• 6 månader senare...
Postat
  • Författare

Nu har rampen gått 8 månader och allt har fungerat kanon med jannes styrning :smiley20: .. ska bara byta ut 90 gradiga linser till dom som går att justera.

Postat

Ja och mina tre kanoner har nu gått i nästan 11 månader utan problem

MVH Lasse

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.