Gå till innehåll

Ljuset i tunneln


gurra600

Rekommenderade inlägg

  • Svar 93
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag hade 4st T5 och 4 st Mh 20.000/25.000K tot 650W ,, jag skulle nog ha tagit 3 st Dream chip för mitt kar är 140x85x60 det var därför jag la till 32 st 10W .. men skulle ha haft 3 st..

Den hänger på ca 20cm men ska nog höja den lite för jag behöver lite bredare ljusbild.

Jag är nöjd med bygget och kyleffekten är bra cat16 drivern som är till 10W led ligger på 49 grader på kylflänsplattan och ledsen ligger på 39 grader vid fullt på drag.

Dream chipet kom upp i 47 grader och drivern 40 grader när jag drog på 95% 34,8V och 1350mA.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

50 chippen är svåra att få tag på nu tror jag. Jag kommer att ha 3 gånger 100 watt över mitt som bara är 120 långt. Plus då 10 st 10 watts i min snedramp. Här skall det inte saknas ljus :) Iofs blir det ett 50 watts över för mig men du får komma hem och titta på mitt så kan du själv avgöra. Jag vet inte vilka linser du använder - jag har 60 grader på samtliga. Om jag beställde nu så skulle jag nog tagit 90 grader på mitten chippet.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Nu är det uppgradering på G.. vad tror ni om att köra med vattenkylning i stället för Gpu kylare till dream chipet ?

Vattenkylning kan vara väldigt effektivt men du måste ändå bli av med värmen någonstans, dvs ställa en kylare någonstans. Fördelen kan ju vara att man ev kan gömma den på golvet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...