Gå till innehåll

Ljuset i tunneln


gurra600

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 93
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Måste helt klart få komma och kika på bygget när det är klart. Ser sjukt cleant ut :)

Det är ju inte så långt, du kan komma när du vill hör av dig innan bara..

Jag ville prova och se om det fungerade med en låd typ av ramp om den ser ok ut när den är färdig..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nope inget progg till LMB1 som tar både cat16ie och 5ch ,,,, väntar ,,

Men det gör inget har varit sjuk i virusinfektion i luftrören har inte orkat att göra så mycket.

Hur går det med dina kanoner ? nöjd ?

Det går bara bra. Håller på att justera in strömmen på båda chipen. Chipet, Jannes kort och program är kanon. Det blir LJUST!!! ;) men tyvärr så blir det inte Royal Blue blått när man bara kör de båda blåa kanalerna. Håller på att fixa topplocken. Funderar fortfarande på om de ska målas eller ej.

Mvh Tribiani / Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På bilden ser det bra ut det du målat. Jag får nog göra detsamma. Grunda för att få bort en del repor o sen lacka. Ev blir det med mörk aluminium färg.

Väntar på topplocket. Får det nog i veckan o sen ska jag montera kontakterna.

Mvh Tribiani / Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

färdig lött också var första testet överstökat och det vara lite darrigt har nog problem med adresserna, men det blinkar och darrar med :/

[ATTACH=CONFIG]94544[/ATTACH]

Blinkar det så är det addreseringsproblem. Jag gjorde så att att ja först körde bara styrkortet (utan drivkort inkopplade). Satte först vilka kort styrkortet skulle driva. Satte jag enddevice 1 till adress 100, end device 2 till 010, enddevice3 till 001n enddevice 4 till 110 och om jag hade hela 5 enddevice så blev det sista adress 011. Om det blev någon End Device över satte jag den på inaktiv. När detta var gjort så ställde jag in End Device 1 till 111. Seda kopplade jag in första driverkortet. När det var detekterat (deafault hos driverkorten är 111) så ställde jag in adressen 100 och konfimerade detta. Sedan satte jag enddevice 2 till 111, kopplade in nästa kort och adresserade det till 010 osv.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja det var adresserna som var anledningen till att det inte fungerade som det skulle.

Men det är lite strul kvar. men det löser sig ..

Jag undrar hur mycket man kan V/amp man kan ge Dream chipet vad som är max så man inte går över gränsen ..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja det var adresserna som var anledningen till att det inte fungerade som det skulle.

Men det är lite strul kvar. men det löser sig ..

Jag undrar hur mycket man kan V/amp man kan ge Dream chipet vad som är max så man inte går över gränsen ..

Jag skulle nog inte rekommendera att gå över 1350mA på någon kanal då det med tanke på toleranser säkert kan vara upp i 1400mA i realiteten, speciellt i PWMat läge då det finns ett litet översväng.

Tänker man även på att det troligen är lite obalans mellan de två interna kanalerna i varje av chippets kanaler så skulle jag nog inte ens gå högre än 1300mA.

Men största frågan är väl om du kan kyla bort den effekten en varm sommardag.

Personligen skulle jag hålla mig under 200W totalt och se till att ha ca 10 grader i marginal på LED temperaturen mot vad som är max, detta för att ha marginal till sommaren.

MVH

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ju både 50 LEDs chip (max 700 mA/kanal) och 100 LEDs chip (max 1400 mA). På 50 LEDs chippet ligger jag nu runt 630 mA (alltså 90 % av maximal ström) och på 100 LEDs chippen är maxström 1290 mA (92 %) men medelvärdet ligger kring 1100 mA för alla fem kanalerna (78 %). Det är två saker som styr - actinickanalen och värmeförlusterna (kylaren effektivitet). Individuella LED verkar klara själva strömmen nära max väldigt bra. Jag har samma kylare på 100 LED som på 50 LED så värmen är inga problem på den sistnämnda.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...