hagbard Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Jag som tänkte ta en tur till Södertälje snart ska alltså vända mig till er numer?Jag undrar vem som är bäst?När man suttit i en bil mil efter mil...Christer eller Greger? Citera
ormet Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Åk till båda såklart! Dom är bäst på olika sätt ;-) Citera
greger Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Tack Ormet - men jag är för blygsam för att mäta mig med "Knugen" Citera
adddo Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Hinner du bara med en affär så åk till Triton. Citera
hagbard Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Hinner du bara med en affär så åk till Triton.hehe åker jag så långt så hinner jag givetvis med lagret också...problemet brukar vara kärring...men vad fan!du har ju fiskar hemma! Citera
Chum Postat 14 september 2013 Författare Postat 14 september 2013 Rätt tänkt - snabbaste vägen från mångmiljonär till fattiglapp Tja, man skulle ju iaf få jobba med sin hobby då... Citera
ormet Postat 15 september 2013 Postat 15 september 2013 Tja, man skulle ju iaf få jobba med sin hobby då... Det ska man aldrig göra för då slutar det vara en hobby och blir ett jobb istället Citera
Lasse Postat 15 september 2013 Postat 15 september 2013 Det ska man aldrig göra för då slutar det vara en hobby och blir ett jobb istället Instämmer helt - om man gått och vadat i 4 ton ål under hela dagen så orkar man definitivt inte titta på några dumma fiskar på kvällen. Jag hade ett uppehåll i hobbyn under 20 år - då hade jag fisk runt omkring mig dagligen.MVH Lasse Citera
Chum Postat 15 september 2013 Författare Postat 15 september 2013 Kan ju ligga ngt i det antar jag... Men ca 5-6 mil tur/retur för mig, genom köer, till Triton är inte så skoj om man inte vet säkert att det finns massa godis som väntar. Citera
Keller Postat 19 september 2013 Postat 19 september 2013 Ja ja, jag har 16 mil tur och retur och visst drar man sig för att åka men när jag väl har kommit iväg till Triton har jag aldrig ångrat mig. Det är så hög kvalitet på allt levande där, plus väldigt bra utbud. Ska man ha grejer till sötvatten så är det akvarielagret/akvarieleasing som gäller men när det gäller saltvatten så är Triton helt oöverträffade här i Stockholmsområdet... Det är väl ganska logiskt egentligen. Hehe grabbarna på Triton vet inte vem jag är så jag är inte mutad att skriva det här inlägget kanske bör tilläggas. Citera
dahlgren Postat 19 september 2013 Postat 19 september 2013 Man sitter inte i bilkö denna årstid! Citera
Chum Postat 19 september 2013 Författare Postat 19 september 2013 Syftar inte på deras kvalitet utan snarare att Triton är så poppis så att varje gång de får in nytt så är vi saltisar där som hungriga vargar och handlar upp allt av det göttaste så hyenorna får slåss om resterna Citera
greger Postat 22 september 2013 Postat 22 september 2013 Har du körkortet kvar?20 min med bil till triton är lagom Citera
Budda Postat 22 september 2013 Postat 22 september 2013 Triton är ju helt klart bäst i 08, lite lång resa bara .ca +20 mil tOr. Men man är ju inte stockholmare och kan flytta på sej ;-) Citera
Chum Postat 23 september 2013 Författare Postat 23 september 2013 De är absolut bäst (på saltvatten), och därav också absolut mest poppis. Så hur kul är det att åka 20 mil om det bästa redan är borta? Själv gnäller jag över vad det nu kan vara, kanske 6-7 mil ;p Södertälje är iaf närmare, men menlöst att åka dit eftersom det aldrig verkar finnas ngt där =/ Citera
Keller Postat 23 september 2013 Postat 23 september 2013 Fast vi som inte kommer i tid för alla läckra grejer behövs också. Nån måste ju plocka med sig det mindre eftertraktade också. Citera
Guest Postat 23 september 2013 Postat 23 september 2013 Vi kommer och tar det som ligger i hörnen och skräpar Citera
Felix.W Postat 25 september 2013 Postat 25 september 2013 Akvarielagret och Akvarieleasing har också saltvatten. Akvarieleasing har välfylld på Saltsidan nu igen efter sommaren.Ja ja, jag har 16 mil tur och retur och visst drar man sig för att åka men när jag väl har kommit iväg till Triton har jag aldrig ångrat mig. Det är så hög kvalitet på allt levande där, plus väldigt bra utbud. Ska man ha grejer till sötvatten så är det akvarielagret/akvarieleasing som gäller men när det gäller saltvatten så är Triton helt oöverträffade här i Stockholmsområdet... Det är väl ganska logiskt egentligen. Hehe grabbarna på Triton vet inte vem jag är så jag är inte mutad att skriva det här inlägget kanske bör tilläggas. Citera
adddo Postat 25 september 2013 Postat 25 september 2013 Akvarielagret har jag inte varit in till på flera år. Hur är kvalitén där nuförtiden? Citera
Chum Postat 25 september 2013 Författare Postat 25 september 2013 Kvaliteten är i mitt tycke superb med förstklassig kundhantering av Christer =) Däremot är väl utbudet av salt inte så stort om man jämför med andra. Triton är tveklöst störst, därefter Akvarieleasing. Bromma Zoo lär kvala in på 3e plats och Akvarielagret på 4:e när man pratar utbud av levande. Korallrevet blir således 5:e plats, men skulle lika gärna kunna vara 15:e eftersom det är tomt? :/ Citera
Keller Postat 26 september 2013 Postat 26 september 2013 Akvarieleasing har gjort världens uppryckning nu efter sommaren. Jag var där förra veckan och blev imponerad över utbudet och nu ser jag på forumet här att de fått in ännu mer. De har några eldsjälar som vill utöka saltavdelningen och det ser onekligen ut som att de lyckats övertala chefen. Jag hoppas dock att cikliderna inte får stå tillbaka alltför mycket pga det... Det är ändå afrikanska ciklider som de är kungar på. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.