Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hittade något som jag trodde va ett xenia skott till en början, men verkar enligt bilder va en glasros. Slet sönder den och försökte slita upp den med pincett i panik för jag hade för mig att de inte va bra! Hur tar ni bort dom?

Postat
Hittade något som jag trodde va ett xenia skott till en början, men verkar enligt bilder va en glasros. Slet sönder den och försökte slita upp den med pincett i panik för jag hade för mig att de inte va bra! Hur tar ni bort dom?

Det jag kör med som jag tycker är bra är: AIPTASIA-X (Red Sea) Ett medel som man sprutar på glasrosen. Den man tar det på hos mig brukar iaf försvinna rätt omgående fungerar fint tycker jag.

Postat

Hör med Smultron!! Han hade någon slags el-grej. Dom bara försvann!!

Det finns ett namn för denna, men mot bakgrund av min okunnighet så har det fallit ur minnet.

Tror säker att någon av de mera erfarna vet vad den heter.

Postat

Kh. Testade för skoj skull för jag doserar ändå förhand nu medans jag väntar på reservdel till doserpumpen. Funkar bra. Då skickar man ju ändå i ngt man skall ha i karet

Sent from my iPhone using Tapatalk

Postat
Tycker det är synd att ni har ihjäl dem.

Köp i så fall djur som äter dem men att bara döda dem känns ju lite fel.

Hur funkar pepparmint då? Blir de stora? Vad äter de när det är slut på rosor?

Postat
Hur funkar pepparmint då? Blir de stora? Vad äter de när det är slut på rosor?

Pepparminträkor hat funkat bra för mig när det gäller att bli av med glasrosor. Jag har även sett dem äta Ocean Nutrion Formula 2 pellets i mitt akvarium.

Postat

Men då måste ju ditt förslag vara fel med om du föreslog räka som skulle äta upp dem. Det blir ju lätt väldigt mycket av dem om man inte tar bort dem

Postat

kanyl,spruta och kalkwasser blandning....inte mycket som klarar få det i sej och överleva.

sen vad som är rätt eller fel om vad som ska leva eller ej i karet är upp till var och en.....men jag vill inga ha!

Postat

Det är skillnad på en glasros och något med en hjärna, enligt mig. Men etiska diskussionen passar sig nog mer i en annan tråd :)

Har sett en kille som brände en med grön laser på youtube. vet dock 1. inte om man får ha grön laser i sverige eller om det är olaga vapeninnehav, 2 om det var trickfilmat.

här är den i alla fall.

Postat

Jo lasrar med den styrkan är väll inte riktigt lagliga. Dock har jag en blå som ligger på 1.3 watt och den fungerar hur bra som helst till glasrosor. Samma tillverkare som han har i filmen.

Postat

Som jag har förstått så får man inte ha lasrarna på almän plats men man får ha till privat bruk.

Köp ingen laser om du inte vet vad du gör. Utan rätt skyddsglasögon kan du bli blind på någon hundradels sekund

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...