slarvid Postat 22 februari 2013 Postat 22 februari 2013 Hittade något som jag trodde va ett xenia skott till en början, men verkar enligt bilder va en glasros. Slet sönder den och försökte slita upp den med pincett i panik för jag hade för mig att de inte va bra! Hur tar ni bort dom? Citera
MarinaS Postat 22 februari 2013 Postat 22 februari 2013 Kokar vatten, suger in i en spruta och sen sprutar jag på glasrosen! Gör om det 2-3 gånger det har alltid funkat och de har inte kommit tillbaka. Citera
DanneI Postat 22 februari 2013 Postat 22 februari 2013 Hittade något som jag trodde va ett xenia skott till en början, men verkar enligt bilder va en glasros. Slet sönder den och försökte slita upp den med pincett i panik för jag hade för mig att de inte va bra! Hur tar ni bort dom?Det jag kör med som jag tycker är bra är: AIPTASIA-X (Red Sea) Ett medel som man sprutar på glasrosen. Den man tar det på hos mig brukar iaf försvinna rätt omgående fungerar fint tycker jag. Citera
StefanL Postat 22 februari 2013 Postat 22 februari 2013 Peaparmits räckor fixar det utan kemikalier Citera
Gamekeeper Postat 22 februari 2013 Postat 22 februari 2013 Hör med Smultron!! Han hade någon slags el-grej. Dom bara försvann!!Det finns ett namn för denna, men mot bakgrund av min okunnighet så har det fallit ur minnet.Tror säker att någon av de mera erfarna vet vad den heter. Citera
Lunka Postat 23 februari 2013 Postat 23 februari 2013 Jag har tagit lite av min balling i en spruta med nål. Har funkat bra Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
slarvid Postat 23 februari 2013 Författare Postat 23 februari 2013 Jag har tagit lite av min balling i en spruta med nål. Har funkat bra Sent from my iPhone using TapatalkVad var det i ballingen? Citera
Lunka Postat 23 februari 2013 Postat 23 februari 2013 Kh. Testade för skoj skull för jag doserar ändå förhand nu medans jag väntar på reservdel till doserpumpen. Funkar bra. Då skickar man ju ändå i ngt man skall ha i karet Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Marcus- Postat 23 februari 2013 Postat 23 februari 2013 Tycker det är synd att ni har ihjäl dem. Köp i så fall djur som äter dem men att bara döda dem känns ju lite fel. Citera
slarvid Postat 23 februari 2013 Författare Postat 23 februari 2013 Tycker det är synd att ni har ihjäl dem. Köp i så fall djur som äter dem men att bara döda dem känns ju lite fel.Hur funkar pepparmint då? Blir de stora? Vad äter de när det är slut på rosor? Citera
Petter N Postat 23 februari 2013 Postat 23 februari 2013 Hur funkar pepparmint då? Blir de stora? Vad äter de när det är slut på rosor?Pepparminträkor hat funkat bra för mig när det gäller att bli av med glasrosor. Jag har även sett dem äta Ocean Nutrion Formula 2 pellets i mitt akvarium. Citera
SaltVattumannen Postat 23 februari 2013 Postat 23 februari 2013 jag brukar injecera citonjuice med sputa och kanyl direkt in i glasrosen funkar fint. försökte först med kniv och pincett att få bort dem men det slutand med att jag hade 20 st nya små glasrosor Citera
Vandal Postat 23 februari 2013 Postat 23 februari 2013 mina har jag mördat med aip:ex från red sea... slipade kanylen så man kommer åt att injicera direkt i rosen... Citera
Marcus- Postat 23 februari 2013 Postat 23 februari 2013 Tragiskt att man mördar dem på sådant vis sen i andra trådar får vissa massa hugg för att fiskarna inte har så stort kar. Olika värde på olika liv... Citera
Lunka Postat 23 februari 2013 Postat 23 februari 2013 Men då måste ju ditt förslag vara fel med om du föreslog räka som skulle äta upp dem. Det blir ju lätt väldigt mycket av dem om man inte tar bort dem Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Marcus- Postat 23 februari 2013 Postat 23 februari 2013 Nja där är ju cirkeln sluten då den föder en annan... Som ute i naturen. Citera
StefanL Postat 23 februari 2013 Postat 23 februari 2013 Har två peparmint, har inte sett en glasros sen de kom, ser inte så mycket peparminten heller kommer fram påmorgonen innan ljuset går på, kan rekommenderas Citera
timmpa Postat 23 februari 2013 Postat 23 februari 2013 kanyl,spruta och kalkwasser blandning....inte mycket som klarar få det i sej och överleva.sen vad som är rätt eller fel om vad som ska leva eller ej i karet är upp till var och en.....men jag vill inga ha! Citera
Manks Postat 23 februari 2013 Postat 23 februari 2013 Det är skillnad på en glasros och något med en hjärna, enligt mig. Men etiska diskussionen passar sig nog mer i en annan tråd Har sett en kille som brände en med grön laser på youtube. vet dock 1. inte om man får ha grön laser i sverige eller om det är olaga vapeninnehav, 2 om det var trickfilmat. här är den i alla fall. Citera
Thell_gti Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Jo lasrar med den styrkan är väll inte riktigt lagliga. Dock har jag en blå som ligger på 1.3 watt och den fungerar hur bra som helst till glasrosor. Samma tillverkare som han har i filmen. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Coralkiller Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Är på väg upp o ska prova med min jaktlaser hör av mig om resultat;) Citera
slarvid Postat 24 februari 2013 Författare Postat 24 februari 2013 Vart köper ni laser? Och va kostar den? Citera
Thell_gti Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Köper från staterna. Skriver var i pm. Dock en dyr lösning om man inte annars är intresserad av lasrar och elektronik. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Thell_gti Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Som jag har förstått så får man inte ha lasrarna på almän plats men man får ha till privat bruk. Köp ingen laser om du inte vet vad du gör. Utan rätt skyddsglasögon kan du bli blind på någon hundradels sekundSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.