wrang Postat 27 december 2018 Författare Dela Postat 27 december 2018 Det blev en flex med diamantskiva Känner mig nöjd å ser bra ut så nu dags för rullbart tätskikt.Dagens etappFår bygga in elrören som synns med någon elkanal eller nått likvärdigtFår ev bättra på lite på div ställen men överlag är det såppas jämt att bara att kakla på...Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Syd Postat 27 december 2018 Dela Postat 27 december 2018 shit du var inte blyg Christian, dammade det inte ner hela huset? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Syd Postat 27 december 2018 Dela Postat 27 december 2018 Gjorde ett liknande utrymme förra vintern, använde ett gipsbruk till de större skadorna först (fyller bra och torkar utan att sjunka ihop) sedan bredspacklade jag väggarna innan fuktspärren. Det blir lättare att få kaklet snyggt om du har hyfsat slät yta. 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 27 december 2018 Författare Dela Postat 27 december 2018 shit du var inte blyg Christian, dammade det inte ner hela huset?Nej körde med stängt utrymme å spec dammsugare men den sög för lite fick avbryta å ta en pause å sen påt igen.Finns bra filterlådor men kände att jag ej behövde detta.Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 27 december 2018 Författare Dela Postat 27 december 2018 Gjorde ett liknande utrymme förra vintern, använde ett gipsbruk till de större skadorna först (fyller bra och torkar utan att sjunka ihop) sedan bredspacklade jag väggarna innan fuktspärren. Det blir lättare att få kaklet snyggt om du har hyfsat slät yta. Tack, köpte knauf renoverings bruk (20kg) för att ta det värsta å bygga ett bättre fall i ena hörnet Min yta ser ut som din ungefär Körde du med duk i hela utrymmet? Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jarecki68 Postat 27 december 2018 Dela Postat 27 december 2018 Spännande, kommer att följa med stort intresse 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Syd Postat 27 december 2018 Dela Postat 27 december 2018 Knauf är lika bra, jag monterade bara duken i den hörna som duschen är i. Kommer bli bra när du är klar, lyxigt med akvarierum i källaren kommer du att ha sumpen till ditt visningskar där? Är så skönt att få bort den mesta tekniken plus att man får allt samlat på ett ställe. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 27 december 2018 Författare Dela Postat 27 december 2018 Ja det är en dröm som börjar bli verklighet. Skojade innan med mitt lilla display akvarium på 100 liter och sump på 3000liter. Har förberett innan med slang vid nuvarande akvarium på 600 litet 2x32mm pvc flex slang samt en 20mm för returpump.Skar precis ner ett 600 liters som stog i vägen men har sedan innan 2st 300 litets jag nu hade tänkt ha som sumpar.Gott med utrymme men vet att det behövs mer än man tror Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 29 december 2018 Författare Dela Postat 29 december 2018 Hittade lite i min bra ha låda i källare En thorsmans fönsterkanal system med uttag mm.Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 31 december 2018 Författare Dela Postat 31 december 2018 God fortsättning. Fortsatte idag med att måla taket och sätta upp fönsterkabel kanalen samt lite ventilations kanal jag hade. kommer koppla på och styra denna System Platon fläkt efter fuktighet men lite grundflödeSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 6 januari 2019 Författare Dela Postat 6 januari 2019 Arbetet forsätterEtt lager med vätskeburet tätskickt Inte för att det behövs igentligen men för min känsla Ventilations aggregat Blir vitt kakel på väggarna Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Syd Postat 6 januari 2019 Dela Postat 6 januari 2019 Kanske inte behövs för fukten men du får en mycket bättre yta för kaklet att fästa mot. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 januari 2019 Författare Dela Postat 8 januari 2019 Nästa problem Hur ska jag dra ventilationen?Har både spjäll och annat som behövs. Rummet är ju nästan rektangulärt och intag i ena sidan å utblås i andra tvärs överSkickat från min iPhone med Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 8 januari 2019 Dela Postat 8 januari 2019 om det är en separat kanal för utrymmet och du ska ha ett grundflöde så behövs inget spjäll. har du 0-10v styrning på fläkten (aldrig sett detta märke förut)? jag hade bara satt ett trådnätsgaller i intaget. men om du vill göra det "snyggt" så kan du dra ut en kanal en bit och sätta 2st frånluftsdon/galler. en liten ljuddämpare om du störs av fläktljudet kanske är på sin plats. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 januari 2019 Författare Dela Postat 8 januari 2019 om det är en separat kanal för utrymmet och du ska ha ett grundflöde så behövs inget spjäll. har du 0-10v styrning på fläkten (aldrig sett detta märke förut)? jag hade bara satt ett trådnätsgaller i intaget. men om du vill göra det "snyggt" så kan du dra ut en kanal en bit och sätta 2st frånluftsdon/galler. en liten ljuddämpare om du störs av fläktljudet kanske är på sin plats. Skälva fläkten är för ventilerat golv som blev över från ett garantijobb. Vet ej exakt om det är 0-10v men en fler steg vred 1-4 finns på insidan. Ska öppna igen och kolla.Ska S-a upp röret mot taket så det blir lite snyggare å ev galler eller frånluftdon. Funderar om man ska ha tilluften in vid golv Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 8 januari 2019 Dela Postat 8 januari 2019 okey, om fläkten har vred på sidan så är det inte 0-10v. då kan du sätta ett motorspjäll om du vill styra luftflöde mot fukt. dock jobbar fläkten då mot spjället som stryper och sedan kan öppna (forcering). hur kommer ersättningsluften in? tänk på att om du tar in kall luft (uteluft) så kommer du få kondens på kanalen i det varma/fuktiga utrymmet. jag hade därav avslutat röret där kanalen kommer in i rummet. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 januari 2019 Författare Dela Postat 23 januari 2019 Luften kommer in vid taket på andra sidan rummet. Kanske är fel ute men det är väll ändå bäst att ta luften i kors så in vid golv å ut vid tak för att få bästa flödet. Kakel beställt blev 20x20 glansigt vitt.Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 25 januari 2019 Författare Dela Postat 25 januari 2019 Kakel inköptSkickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 31 januari 2019 Författare Dela Postat 31 januari 2019 Blev lite uppsatt. skulle bara satt första raden 20mm högre upp för att slippa ha en taklist 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 31 januari 2019 Dela Postat 31 januari 2019 Äh, sätt någon ful kabel eller något där uppe istället. Är ju perfekt att ha lite ren betong att sätta betongpluggarna till rör och kabelklämmorna i. Ser kanonbra ut! 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jarecki68 Postat 31 januari 2019 Dela Postat 31 januari 2019 Kanonfint 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 12 februari 2019 Författare Dela Postat 12 februari 2019 Fick en drickvattens tank idag funderar om jag kan ha den till nått med akvariet? - uppsamlings kärl - volym öknings kärl - osmosvatten tank går bort - känns onödigt stort. Har en bra tank för detta tips och idéer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 12 februari 2019 Författare Dela Postat 12 februari 2019 Lite mer kakel på väggarna 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 16 februari 2019 Författare Dela Postat 16 februari 2019 Fogat klart 3 väggar vent på plats samt osmos. har dock ej riktigt hittat det golv jag vill ha.. 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Syd Postat 16 februari 2019 Dela Postat 16 februari 2019 Det blir riktigt bra det där! 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.