Gå till innehåll

Manks sumplösa 130 liter kärlek och kaos.


Manks

Rekommenderade inlägg

Tack för alla snabba tips.

Ska så klart börja med att kolla värdena på mitt nyblandade vatten. För att veta vad jag har att jobba med... (använder saliferts tester rakt över hela skalan)

Sen har jag ju lovat bilder, så får väl lägga in något på vad som hamnat i burken. Måste verkligen leta fram mitt stativ ur det stora svarta hålet.

Palythoa-mix

post-1011-14468929169923_thumb.jpg

Chalice "red eye"

post-1011-14468929170155_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 220
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Noterat Thomas.

Den växer sakta vad jag förstått, så det kanske dröjer en stund. Vill ju få ett fint akvarium själv innan jag delar med mig :) Men självklart står du först i kön. Mamma bor i stockholm, så jag tar med en då... (men räkna inte med att det blir 2013...)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Picko: Tack

Jag hoppas ju det, Kanske lägger upp en helbild på akvariet i dag, mest som referensbild, så jag vet vad jag en gång startade med. Har ju rätt små fraggar än så länge, men en del av tjusningen är ju att se det växa, trist att köpa fullstora koraller då. Speciellt i så litet akvarium

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stora koraller är så himla tråkiga för plånboken jag håller mig med fraggar sedan som + i kanten gör det ju inget när jag kolla in i karet nu och såg ca 5mm tillväxt på så gott som alla fraggar utom hystrix men den får jag inte att fungera.

Har en acro som vuxit på sig 1cm på 1 vecka helt sjukt kul när man ser att karet fungerar. Man får glömma bort hystrixen då och då:)

Sedan lite sedvanlig boxning med cyano. Den värkar du klarat dig från bra en så länge:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jammen den der venter på en flotkoral venter ikke for længe :) Du lægger bare en betilling på en af mine koraller så bytter vi sommeren 2014.

Store koraller, ja de er tråkige. Eller måske jeg skal sige hurtigvoksende koraler og det er vel en af grundene til at jeg mere og mere går mod LPS.

Ser frem mod er FTS, noget vi bør gøre hver måned...

Og tak for PM, kommer nok at teste en bestilling da Charlier plejer at koste en hel del i butikkerne x2 jamtfört med de priser du sendte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Två bilder på akvariet. Är lite naket runt akvariet, men det kommer lite möbler, en fåtölj och en bokhylla. Måste bara hitta rätt saker först.

post-1011-14468929189748_thumb.jpg

Inte alls nöjd med scapen. Vet inte om det ska in mer sten bakom eller om jag ska bygga om med den sten jag har. Vill inte rota för mycket i akvariet heller... bättre det får sköta sig så att säga. Får fundera ett tag helt enkelt. Än så länge är det omkring 11 kilo sten där i.

Ska även skaffa en till streampump. Mycket nöjd med min newave.

Och en till knappkoloni jag har.

post-1011-14468929189968_thumb.jpg

post-1011-14468929189503_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Keller: tack.

Min ena clown sover i caluperan, så det känns elakt att ta bort hans sovplats... I natt avr jag övertygad om att han var död när han låg helt inbäddad i den blick stilla.

lika bra att låta den växa där så kan jag skörda med jämna mellanrum och näringsexportera lite ;)

jag gillar gröna växter och har inte så mycket stora saker som rör sig ännu (euphyllia, duncan...) så jag vill gärna ha nåt som fladdrar i vinden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wigge: Inte städat i ordning där ännu... Det kommer (och det blev inte sumpfack, det blev elektronikfack) Så satans mycket sladdar och annan skit till mina leds och fläktar. Tror jag dragit typ 20 meter kabel i det där lilla akvariet.

Men bilder kommer om ett tag. Jag lovar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Slänger in lite bilder så ni inte tror jag lagt ner karet...

först en på okänd alg (växer ur ett pyttefäste och blir ännu större än så här, sen fastnar det i pumpen och jag plockar bort den så kommer en ny upp...) Känns nästan lite plastig i sin konsistens. ID någon?

post-1011-1446892933149_thumb.jpg

Samt en bild på en av mina Phymanthus buitendijki (bornemans anemon) Anemonen verkar vara lite fundersam på vad den där sexy shrimp är för något...

post-1011-14468929331768_thumb.jpg

Och en bild på en av mina sexy med anemon. Okänt ID på den, trodde det var en bta fram till jag såg en bta.... ;) Den här är ju inte boubble för fem öre

post-1011-14468929331997_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Slänger in lite bilder så ni inte tror jag lagt ner karet...

först en på okänd alg (växer ur ett pyttefäste och blir ännu större än så här, sen fastnar det i pumpen och jag plockar bort den så kommer en ny upp...) Känns nästan lite plastig i sin konsistens. ID någon?

[ATTACH=CONFIG]95658[/ATTACH]

Kan det vara Halimeda alg?

MVH Niclas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...