Gå till innehåll

Manks sumplösa 130 liter kärlek och kaos.


Manks

Rekommenderade inlägg

Tack Jonas!

Du har dem alltså i samma filter? Hur högt flöde har du genom dem?

En hare har jag redan (liftare i stenen) Likaså en sjöborre (liftare den också) Dock så har jag haft perioder med kraftig matning. Först för att få igång mandarinen att käka, sen mina koraller, som jag dragit ner lite på matningen på nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 220
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Då har man fått reda på ett par saker i kväll.

En Bangaii gör 80 cm på ungefär 0.5 sekunder

En Bangaii har falkblick

En Bangaii är aldrig mätt

En Bangaii gillar sexy shrimp.

Levande foder är dyrt...

I detta nu funderar jag på hur rostad bangaii skulle smaka på macka.

Man lär så länge man lever.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
Jag lever. Karet lever.

Här är en bild som bevis. Har man en falkblick ser man även att min bangaii inte fick tag på alla sexy shrimp utan det går att skymta vid foten...

[ATTACH=CONFIG]109374[/ATTACH]

Kul att du och karet lever! Har du fått ordning på allt efter sommarens motgång?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ordning och ordning vet jag inte, jag jobbar på det. Det är inte helt bra med det blir bättre :) Vågar inte posta någon helbild innan jag är nöjd... Finns ju fler hål än akvariet att stoppa pengarna i så man får fördela sina gulddinarer jämt över båt/hus/akvarium/tatueringar osv... Har betat av varvet båt hus tatueringar så nästa gång det flyter in kulor är det väl akvariet som får sig en liten släng av sleven...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Framsteg. Allt övelevde sist jag var på sveriges baksida.

Har även kommit in lite nya knappar i karet.

Min cyano är död och begraven, nu är det bara mina gröna alger kvar. Aktivt kol och fosfatremover gör livet surt för dem och de är på tillbakagång. Kan kanske bli något vettigt av det här akvariet till slut.

Jag tror de heter Gorilla nipple samt Pink Cat Eye på fint handlarspråk

post-1011-14468932461399_thumb.jpg

post-1011-14468932461712_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...

Conjor: Har varit förbi där, de hade massa fina fiskar de fått in i går, men tyvärr ingen av de jag letade efter. Har fått lite inspiration men har ett par andra projekt jag måste fixa till innan jag kan ta tag i det där. Jag pallar inte att tömma akvariet och hålla på just nu, det är vår, båten ska i, planteras på tomten och byter jobb. Får ta det när jag har det lite lugnare, men hade tänkt försöka samla på mig allt jag behöver så när jag bestämmer mig för att fixa det så sak det inte ta för lång tid.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...