Guest Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Tänkte kolla om någon här vet om billigt flytt bolag eller likande som kan hämta ett kar. Tänkte typ flytt bolag eller liknande. Dörr till dörr. Citera
Mr_Ewing Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Flyttbolag blir tyvärr allt annat än billigt! Citera
Wigge Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 men hur stort är karet? du kan inte ta det själv med ett släp? Citera
StefanL Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Piano flytt inom ett samhälle brukar kost en styv tusenlapp Citera
jacs Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Kompisens flytt från en stad till en annan 9mil därifrån gick på 6000:- för ett par år sedan, ingick visst slutstäd i lägenheten som han inte fick reda på.//Jonas Citera
salar Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Flyttbolag blir tyvärr allt annat än billigt!I stockholm är det sjukt billigt med flyttbolag så billigt att det knappt räcker till lön och diesel till lastbilen.Patrik Citera
Guest Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Problemet är att karet är tungt karet är 200x80x50 + sump och lite annat. inga problem att få in det i ett släp dock lite svårt att bära själv. När man frågar polarna om hjälp är det alltid ont i ryggen eller något annat. jag vet om 1 som kan hjälp men 2 pers blir det väl tungt. Där av frågan skönt att får det från ena stället och hem på plats och bara se på Kostar gör det det vet jag. Citera
Guest Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Har fått ett pris på 6000kr linköping vimmerby linköping. Men vill helst hitta billigare Citera
Ferngren Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Kontakta lokala fotbollsklubben och fråga om de kan hjälpa till att bära mot betalning... De brukar alltid behöva hitta inkomster, stora som små ...eller lokala gymmet Citera
Guest Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Fotbolls klubben va ingen dålig ide Spö straff om ni pajar karet. Ev har detta löst sig får besked imorgon. Citera
56ovwal Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Hjälpte en kompis hämta en rejäl balja förra våren ( http://blogg.ciklidvannerna.se/#post70 ) och det är som du säger inte alltid lätt få hjälp av vänner och bekanta som inte själva är förstående akvarister. Men det är betydligt lättare få hjälp om de bara behöver lyfta en gång och slippa lägga en halv dag i en bil. Be alltså säljaren fixa fram bärhjälp i Vimmerby också fixar du själv bärhjälp när du väl kommer hem igen. Färre dåliga ryggar om det bara rör sig om en halvtimme skulle man kunna säga. En platta kyld öl brukar också vara uppskattat efter fullbordat arbete :-) Citera
Guest Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 Får se hur jag löser detta. Karet är tänkt att jag ska ha som rumavdelare. Ska försöka få ner priset eller lägga förslag som sagts tidigare liksom 6000 kan man ju nästan få ett nytt kar för. Citera
Piraterna Postat 20 mars 2013 Postat 20 mars 2013 jag brukar alltid ha huset fullt när vi flyttar, men det är för att jag brukar som regel bjuda på grillad ryggbiff + förrätt + efterrätt och fri alkohol efteråt. Det brukar ligga på ett par tusen men hey det är det värt. Citera
Tribiani Postat 21 mars 2013 Postat 21 mars 2013 jag brukar alltid ha huset fullt när vi flyttar, men det är för att jag brukar som regel bjuda på grillad ryggbiff + förrätt + efterrätt och fri alkohol efteråt. Det brukar ligga på ett par tusen men hey det är det värt.Hör gärna av dig om du ska ha något flyttat Mvh Tribiani / Daniel Citera
Hermanbrute Postat 21 mars 2013 Postat 21 mars 2013 Säg till när du är i Vimmerby så hjälper jag dig att bära! Bor 2 mil därifrån så inga problem att hjälpa till! Citera
Guest Postat 21 mars 2013 Postat 21 mars 2013 Jag blir så sur på folk hade bokat allt när och vilken tid man skulle hämta karet fixat med flytthjälp. När man sitter i bilen och ringer för att säga lite mer exakt tid osv så säger idioten jag sålde just karet då jag fick ett bättre pris. Va är detta för sätt. Man blir så sur. Nu hade jag tur att jag bara behövde betala 20% för avbokning av lastbil. Vad är det med folk. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.