Gå till innehåll

Billig frakt hjälp


Guest

Rekommenderade inlägg

Tänkte kolla om någon här vet om billigt flytt bolag eller likande som kan hämta ett kar. Tänkte typ flytt bolag eller liknande. Dörr till dörr.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet är att karet är tungt karet är 200x80x50 + sump och lite annat. inga problem att få in det i ett släp dock lite svårt att bära själv. När man frågar polarna om hjälp är det alltid ont i ryggen eller något annat. jag vet om 1 som kan hjälp men 2 pers blir det väl tungt. Där av frågan skönt att får det från ena stället och hem på plats och bara se på :) Kostar gör det det vet jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälpte en kompis hämta en rejäl balja förra våren ( http://blogg.ciklidvannerna.se/#post70 ) och det är som du säger inte alltid lätt få hjälp av vänner och bekanta som inte själva är förstående akvarister. Men det är betydligt lättare få hjälp om de bara behöver lyfta en gång och slippa lägga en halv dag i en bil. Be alltså säljaren fixa fram bärhjälp i Vimmerby också fixar du själv bärhjälp när du väl kommer hem igen. Färre dåliga ryggar om det bara rör sig om en halvtimme skulle man kunna säga. En platta kyld öl brukar också vara uppskattat efter fullbordat arbete :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får se hur jag löser detta. Karet är tänkt att jag ska ha som rumavdelare. Ska försöka få ner priset eller lägga förslag som sagts tidigare liksom 6000 kan man ju nästan få ett nytt kar för.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag brukar alltid ha huset fullt när vi flyttar, men det är för att jag brukar som regel bjuda på grillad ryggbiff + förrätt + efterrätt och fri alkohol efteråt. Det brukar ligga på ett par tusen men hey det är det värt.

Hör gärna av dig om du ska ha något flyttat ;)

Mvh Tribiani / Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir så sur på folk hade bokat allt när och vilken tid man skulle hämta karet fixat med flytthjälp. När man sitter i bilen och ringer för att säga lite mer exakt tid osv så säger idioten jag sålde just karet då jag fick ett bättre pris. Va är detta för sätt. Man blir så sur. Nu hade jag tur att jag bara behövde betala 20% för avbokning av lastbil. Vad är det med folk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...