Andreas84 Postat 20 mars 2013 Dela Postat 20 mars 2013 Undrar om denna ozon är något att ha och om den räcker för att få "klart" vatten i ett 128 liters?https://www.fish-street.com/weipro_et50_ozone_0_5mg?category_id=81 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 20 mars 2013 Dela Postat 20 mars 2013 Det tycker jag det borde. Men den är oroande billig. Ozon är ju inget att leka med. Så jag vågar ej rekomendera den där till dig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas84 Postat 20 mars 2013 Författare Dela Postat 20 mars 2013 Det tycker jag det borde. Men den är oroande billig. Ozon är ju inget att leka med. Så jag vågar ej rekomendera den där till dig.Nej det är ju inte det, kan ju kanske bli billigare i slutänden att köpa en med bra märke. Är ju en tiondel av priset i sverige. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 25 mars 2013 Dela Postat 25 mars 2013 Jag tänker mest om den går bananas och kaanske läcker ur sig en massa kanske inte stämmer osv. kan skada både dig och levande i karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kjelle Postat 25 mars 2013 Dela Postat 25 mars 2013 Det är nog ingen fara med den. Dock så ger den max 0,5 mg. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 25 mars 2013 Dela Postat 25 mars 2013 Hur vet man det ;-) skulle inte lita för 5öre på den Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 25 mars 2013 Dela Postat 25 mars 2013 Och vad skulle den läcka ut? Det är en urladdningsmodell - ettdera producerar den ozon eller inget. Den kan dock ge mindre än vad de skrivit. De flesta Ozonapparater ger upp mot 40 % mindre om luften är fuktig. Mitt intryck är att mängdangivelsen på de billigare mer hänvisar till torr luft än normalluft och sandler och de dyrare mer ger mängden vid vanlig luft.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Harty Postat 25 mars 2013 Dela Postat 25 mars 2013 Hej, jag vill bara säga att jag har kört med den 4-5 månader och jag tycker den fungerar alldeles utmärkt, jag vart riktigt nöjd. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kobbens Postat 25 mars 2013 Dela Postat 25 mars 2013 Samma här! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Claes_A Postat 25 mars 2013 Dela Postat 25 mars 2013 Intressant att den är så lik t ex Sanders modell vad gäller metalldelen för luftslangsanslutningar. Rip-off eller samma tillverkare av själva urladdningsdelen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 25 mars 2013 Dela Postat 25 mars 2013 Kanon att några testat den så jag kan bli motbevisad. Läcker tänker jag mäst på otätat o-ringar tätningar i slanganslutningar mm. Men om den nu fungerar bra kör på Glädjande besked. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HumAnyt Postat 25 mars 2013 Dela Postat 25 mars 2013 Vad matar ni ozonen med ifall ni kör den på skummaren? Eller låter ni skummaren själv suga? Och hur ska man igentligen köra den? Med träbit, skummare eller bara slangen rak ner i karet? //Rasmus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Harty Postat 25 mars 2013 Dela Postat 25 mars 2013 Jag låter skummaren dra ner luften som vanligt, Min skummare går torrare med ozonet . men man kan ju låta ozonen gå på timer halva dygnet om man tycker att den ska skumma lite blötare. ( Beror kanske lite på olika skummare ) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Claes_A Postat 25 mars 2013 Dela Postat 25 mars 2013 Jag kör så - ozonisatorn på timer några timmar per dygn. Det räcker för att hålla vattnet fritt från gulämnen och tillåter skummaren att prestera bättre de flesta av dygnets timmar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas84 Postat 26 mars 2013 Författare Dela Postat 26 mars 2013 Tack alla:) Kan ju vara värt den 100lappen om man ändå ska beställa nåt därifrån. Skadar ju inte att testa den verkar ju fungera. Vill ju bara ha den till att få klart och fint vatten inget annat Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kalleT Postat 26 mars 2013 Dela Postat 26 mars 2013 Beställd, + controller... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HumAnyt Postat 26 mars 2013 Dela Postat 26 mars 2013 Beställd, + controller...Vad för controller?//Rasmus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kalleT Postat 26 mars 2013 Dela Postat 26 mars 2013 ORP-controller, för säkerhets skull... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
daniel_i_malmö Postat 2 april 2013 Dela Postat 2 april 2013 Nu har jag också beställt en Weipro Ozon från fish street. Tänkte beställa två först, men eftersom man inte fick någon rabatt på frakten vid köp av flera väntar jag och ser om jag gillar den innan jag beställer en till. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas84 Postat 15 april 2013 Författare Dela Postat 15 april 2013 Någon mer som testat? Ska snart själv beställa lite prylar från fs så väntar till dess att testa själv Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
daniel_i_malmö Postat 15 april 2013 Dela Postat 15 april 2013 Min kom idag, 13 dagar efter betalning, helt ok leveranstid tycker jag. Återkommer med omdöme när jag hunnit testa apparaten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hanst Postat 15 april 2013 Dela Postat 15 april 2013 Jag har denna och tycker att den funkar bra, den är lite svår att ställa in då graderingen på ratten inte är den bästa. Tyvärr så överlevde den inte när jag lyckades få vatten bakvägen igenom den men det gör nog inte en dyr heller Jag kommer dock att köpa en Sanders nästa gång. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas84 Postat 15 april 2013 Författare Dela Postat 15 april 2013 Kanon tackar nej det gör nog ingen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 16 april 2013 Dela Postat 16 april 2013 En backventil kan göra underverk... Har som regel att alltid sätta en på alla slangar jag har. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Coralkiller Postat 16 april 2013 Dela Postat 16 april 2013 Vad blev det i totalsumma med frakt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.