Laggeman Postat 14 november 2014 Författare Postat 14 november 2014 Tack Fredrik, jag hoppas på att få se dem båda och att potterin lämnar korallerna ifred. Citera
odel68 Postat 14 november 2014 Postat 14 november 2014 Grattis till nyförvärven och lycka till med dem,Potteri väldigt snygg den andra såg också trevlig ut en slags wrasse? mvh Ola. Citera
Laggeman Postat 18 november 2014 Författare Postat 18 november 2014 Bilder tagna med iPhone, likaså videon, så det är vad det är i kvalitet. Tog lite mätvärden i lördags mitt på dagen:Salthalt 1,026Ca: 500ppmMg: 1550ppmKH: 5,1 dKHTemp: 27 graderPytsa i bikarbonat på en höft både i lördags kväll och igår eftermiddag. Igår kväll låg KH på 15,1 istället. Lite väl häftig ökning kanske... Citera
Lasse Postat 18 november 2014 Postat 18 november 2014 Jag ser min Liporama som hastigast en gång i månaden - skitsnygg men hemlig;)MVH Lasse Citera
Laggeman Postat 18 november 2014 Författare Postat 18 november 2014 Tack Lasse, det värmer då jag inte sett den sen dag två den kom i karet. Citera
odel68 Postat 18 november 2014 Postat 18 november 2014 Se där ja bilder ser mycket bra ut Jimmy mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 18 november 2014 Postat 18 november 2014 Trevliga bilder , du har fått till det riktigt bra..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 21 november 2014 Författare Postat 21 november 2014 Se där ja bilder ser mycket bra ut Jimmy mvh Ola.Tack Ola!Riktigt schyssta acans Tack Samuel!Trevliga bilder , du har fått till det riktigt bra..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkTack Manne! Vi får se till o ses snart igen ju...sååå vackert kar =)Tack Marcus, bara kom förbi en dag om du har lust, snacka skit o stirra in i karet som två fånar. Citera
Laggeman Postat 21 november 2014 Författare Postat 21 november 2014 Har bestämt mig för att byta ut kontrollern på skummaren samt sätta nivåbrytare så den stängs av vid ett strömavbrott. Låter lite konstigt kanske, men vid ett strömavbrott så tömmer jag avrinningsfacket och en del vatten åker ner i sumpen. När strömmen kommer tillbaka så tar det längre tid för returpumpen att återställa nivån i sumpen innan skummaren har varvat upp med följd att de ökade vattennivån i sumpen får skummaren att skumma över.En nivåsensor i sumpen löser den saken. Sen tror jag att jag ska sätta en sensor i skummarkoppen med då jag missat att tömma den ett par ggr vilket också resulterat i skummargunk på hela skummaren och lite slangar och sladdar som är i sumpen. Det blir också en viss säkerhet om man åker iväg och inte fiskvakten är inne på ett par dagar och kikar till det hela. Citera
Laggeman Postat 28 november 2014 Författare Postat 28 november 2014 Ny kontroller är beställd och även en ny påfyllnadsautomatik för osmosvatten, har inte brytt mig om att öppna upp min AquaMedic, men det blir väl en dag när man har en stund över.Frugans extrajobb ger lite gratisprodukter då och då, hon ska få en ip-kamera som jag hade tänkt att sätta vid karet så man kan ha koll på det från mobilen när man är hemifrån. Alltid kul med lull-lull. Citera
_Manne_ Postat 28 november 2014 Postat 28 november 2014 Alltid trevligt med lite nya prylar att pela med.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 1 december 2014 Författare Postat 1 december 2014 Alltid trevligt med lite nya prylar att pela med.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad Air 2 using TapatalkJa, något ska man väl hitta på med karet när det annars bara rullar på. Citera
_Manne_ Postat 1 december 2014 Postat 1 december 2014 Absolut.. Det ska ju alltid vara något projekt igång.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 8 december 2014 Författare Postat 8 december 2014 Nu har min WP10 från Fish-street stannat helt och går inte att få liv i, så nu blir det att byta ut motorblocket så den kan få snurr igen. Tur att jag fick ett nytt redan när det började strula innan det gått ett år!Får hoppas att den nya delen gör att den kan snurra på ett par månader till iaf. Citera
freddi36 Postat 8 december 2014 Postat 8 december 2014 FS är riktigt generösa så bara skriv och säg den stannat så får du garanterat en ny mot fraktkostnad. Dom frågade inte ens efter ordernummer eller liknande när jag skrev till dom. Dom sa bara skicka adress så får du en nu Citera
Laggeman Postat 8 december 2014 Författare Postat 8 december 2014 Jag har redan påpekat det till dem när den började strula så jag fick ett nytt motorblock mot fraktkostnaden, så det finns redan här hemma. Citera
Laggeman Postat 23 december 2014 Författare Postat 23 december 2014 Köpte 4 stycken Pseudanthias flavoguttatus på Zoogiganten härom dagen, sjukt snygga fiskar! 3/4 är nu hyfsat mycket framme, men får jobba upp matningen. Ska dra igång en doserpump som får mata flytande foder ett par ggr om dagen. Citera
odel68 Postat 24 december 2014 Postat 24 december 2014 Snygga fiskar riktigt färgglada också lycka till med dem mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 24 december 2014 Postat 24 december 2014 Dom är riktigt Nice.. Hoppas dom klarar sig bra.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad Air 2 using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 3 januari 2015 Författare Postat 3 januari 2015 Snygga fiskar riktigt färgglada också lycka till med dem mvh Ola.Tack!Dom är riktigt Nice.. Hoppas dom klarar sig bra.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad Air 2 using TapatalkTack! Jo, 3 av 4 höll sig iaf framme ca en vecka, de senaste två dagarna har jag bara sett en av dem, den större av dem, så vi får se ifall de mindre har gått hädan eller bara trycker lite mer inne bak stenen igen.Min WP10 åkte faktiskt ut då jag testkör en modell större på ca 8000l/h som är knäpptyst oavsett läge på kontrollern, så den är jag mycket nöjd med. ATO'n funkar som den ska och den ena givaren för låg nivå i osmosdunken funkar precis som jag vill, dvs pumpen kommer aldrig att gå torr. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.