Gå till innehåll

Lagges kub, 200 liter


Laggeman

Rekommenderade inlägg

Snyggt lagge! Få nu till sumpen så du slipper den där svarta klumpen på kanten.

Dom där små runda verkar vara poppis numera ;)

Med vänlig hälsning, Manne

Tack, så länge de överlever är det ju dessutom kul, den gröna har tyvärr lämnat in helt, har inte sett den på flera dagar nu, så antar att den löstes upp helt eller blev föda för nassariussniglarna. :död:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, så länge de överlever är det ju dessutom kul, den gröna har tyvärr lämnat in helt, har inte sett den på flera dagar nu, så antar att den löstes upp helt eller blev föda för nassariussniglarna. :död:

Det sista var ju trist , tror helt enkelt att den var skadad från början redan vid första flytten från linglong land via din lokala pengahåla.

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt Jimmy! Precis som Manne gillar jag dina "små runda" ;) Den med mörkt center är riktigt snygg :smiley20:

Scapen blev bra, lite som i ditt stora fast ner-skalat :)

Tack Fredrik. Har försökt att hålla det sparsmakat. Min insiration för karet har varit denna tråden: http://www.nano-reef.com/topic/248880-medreds-60-gal-solana-xl-all-lit-up-crazy/

Där har man verkligen något att se upp till. :)

Ser ju riktigt snyggt ut! -Tummen upp

Tack Jimmy! Du lär ju få se det live om du kommer förbi en dag snart. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser kanon ut Jimmy, jäkligt najs aquascaping med revväggen och pelarna.

Tack Bjarne, blev själv väldigt nöjd med väggen och pelaren.

Jag hoppas bara att tiden får visa om det var rätt val av aquascape eller ej. ;)

Oavsett så blir det kul att bygga upp revet runt pelaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så har då DHL äntligen ringt och sagt att de kommer med en leverans imorgon, dvs skummaren och DC-pumparna kommer på plats till slut. Vilka turer det har varit sen jag beställde, men så är det ibland.

Nu är det iaf på tiden att få beställt bafflarna till sumpen och sen ska sumpen på plats och ljuddämpningen ska installeras i skåpet, sen ska elen dras också. Kul ska det iaf bli. :)

Jag har fått bytt till mig en annan färg på en maxi mini anemon, den verkar ta sig även om den inte vill sitta på samma sten som de andra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dra el är inte kul, iallafall inte när det blir en enda röra i en varm huv och hälften inte fungerar ;) Hoppas det går bättre för dig :smiley20:

Vad blev det för färg på den nya då? :) Dom med mörkt centrum är väldigt fina, blir det fler fraggar i framtiden.. slå en pling ;)

Får se var mina hamnar nu då, flyttade dom till nya karet idag och då satt dom på samma sten..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eldragningen ska nog gå bra, kommer att använda mina gamla förgreningsdosor med separata strömbrytare, ska bara få till en någorlunda snygg dragning av alla kablar sen till diverse omvandlare bara.

Den nya anemonen är rosa/vinröd med militärgrön kant. Likt denna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket lik min ena, fast utan de gröna strecken mot mitten :)

Min eldragning i huven ser inte så snygg ut direkt, ska sätta detta http://www.kjell.com/sortiment/el/elinstallation/kabelhantering/spiralband/spiralband-svart-p31635 runt sladdarna, men har du nåt mer tipps hur man får det snyggt och praktiskt? Är ju en del sladdar när man har fyra slingor på belysningen + fläktar ;) kanske fästa upp sladdarna på väggen i huven?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

En liten uppdatering är väl på sin plats.

Karet rullar på, sumpen är igång, pumpar och skummare har kommit på plats, men jag har ännu inte fått tummen ur och skaffat bafflar till sumpen, så det blir att göra när tillfälle ges. :)

Köpte tre nya fiskar för ett tag sen, två stycken Plectranthias inermis och en Pseudojuloides severnsi, en hane. Gyltan grävde ner sig, sen såg jag huvudet sticka upp ur sanden en dag, men har inte sett den mer sen dess. Antar att den har gått och dött tyvärr.

I övrigt rullar det på, är fortfarande på jakt efter nya ballingdunkar modell lite mindre då jag iofs får plats med mina 10-liters, men då finns inget utrymme till osmostanken, så lutar åt 5-liters istället, 4 stycken, 3 till balling och 12 till osmos, även om jag köpt en 12-liters dunk redan...

Jag har beställt lister till ovankant av karet som ska komma i början på nästa vecka med hemleverans, så då ska det kapas till och monteras upp så belysningen kan komma på sin tilltänkta permanenta plats.

I övrigt så jagar jag lite roliga fraggar av olika slag, knappar, skivor och lite roligare stenkoraller som kan tänkas passa in.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hennes brist på intresse för karet drar väl sitt strå till stacken med. Jag får se till o göra det nästa gång jag är på byggvaruhuset bara, lär väl bli inom de närmaste veckorna iaf.

Är ju ingen prio som så, har inte många stenkoraller som förbrukar något i dagsläget, och jag sköter vattenbytena bättre numera också, lite enklare när man har grovköket vägg i vägg med karet, så det får en del tillskott på vad det behöver med jämna mellanrum.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...