Mr_Ewing Postat 4 april 2013 Dela Postat 4 april 2013 Länkar till mitt album på Photobucket om nån är intresserad.Detta är procenten som återstod efter rensning Håll till Godo!http://s1083.photobucket.com/user/Morgan_Sandqvist/library/SimilanMvhMorganDetta var "the shot" av cirka 3600 tagna: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 4 april 2013 Dela Postat 4 april 2013 Jag är inte avis vill vill vill åka och dyka nuuuuuu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gandson Postat 4 april 2013 Dela Postat 4 april 2013 Fan va nice Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MarinaS Postat 4 april 2013 Dela Postat 4 april 2013 Helt fantastiskt vackra foton du har där!!! Man blir ju så jäkla sugen på att själv väldigt snart åka och kolla på alla fina korallrev! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JoWa Postat 5 april 2013 Dela Postat 5 april 2013 fina bilder:) sist jag var vid similan island var 2001 har jag för mig då såg jag örn-rockar du såg möjligtvis ingen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Todde Postat 5 april 2013 Dela Postat 5 april 2013 Duktigt fina bilder Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 5 april 2013 Författare Dela Postat 5 april 2013 fina bilder:) sist jag var vid similan island var 2001 har jag för mig då såg jag örn-rockar du såg möjligtvis ingen?Jag vet inte riktigt om du menade Manta med Örnrocka.Vi hade turen att se både Manta ray och valhaj när vi dök på Richeliu Rock.Tyvärr hade vi väldigt dålig sikt på dyken kring RR - det hade blåst rejält i ett par dagar innan så alla försök att fota på längre avstånd än 3 meter var lönlöst.Det var dock en upplevelse att se dem glida förbi som stora skuggor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 5 april 2013 Dela Postat 5 april 2013 Jag vet inte riktigt om du menade Manta med Örnrocka.Vi hade turen att se både Manta ray och valhaj när vi dök på Richeliu Rock.Tyvärr hade vi väldigt dålig sikt på dyken kring RR - det hade blåst rejält i ett par dagar innan så alla försök att fota på längre avstånd än 3 meter var lönlöst.Det var dock en upplevelse att se dem glida förbi som stora skuggor.Jag tror John menar Eagle-ray.Är sjukt avis på att ni fick se Valhaj, det är det enda av de stora djuren jag är intresserad av att kunna bocka av. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 5 april 2013 Författare Dela Postat 5 april 2013 Eagle ray har jag inte bockat av på listan ännu.Liten kul anekdot - kaptenen på våran båt hade blivit av med ett finger till den feta muränan som syntes på en av bilderna.Han matade fortfarande muränan med händerna dock Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 5 april 2013 Dela Postat 5 april 2013 Missat detta?http://www.scubadivingphuket.net/scubadivingphuket/2010/03/17/moray-eel-attack-moray-bites-diver-and-eats-his-thumb/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 5 april 2013 Författare Dela Postat 5 april 2013 Missat detta?http://www.scubadivingphuket.net/scubadivingphuket/2010/03/17/moray-eel-attack-moray-bites-diver-and-eats-his-thumb/Ouch! Den hade jag missat - kaptenen hade blivit av med en bit av pekfingret och han sa att den muränan hade ett antal fingertoppar på sitt samvete Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 5 april 2013 Dela Postat 5 april 2013 Nackdelen med turismen, det lockar vissa dykare till dumheter för att visa "det lilla extra" och locka fler med just sina båtar.Att mata med varmkorv tex är ju rena idiotin då fisken inte kan skilja på mat och matare... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JoWa Postat 5 april 2013 Dela Postat 5 april 2013 Jag tror John menar Eagle-ray.Är sjukt avis på att ni fick se Valhaj, det är det enda av de stora djuren jag är intresserad av att kunna bocka av. precis Eagle-ray, dom heter ju faktiskt Örnrocka på svenska . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JoWa Postat 5 april 2013 Dela Postat 5 april 2013 kan även tillägga att guiderna inte hade sett någon på flera månader väldigt tur. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 6 april 2013 Dela Postat 6 april 2013 Sköldpadds korten var fantastiska!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 6 april 2013 Dela Postat 6 april 2013 jag var där och snorklade för en vecka sedan... kan säga att det var många döda koraller, tyvärr! en hel del fisk och en del fisk som vi har i våra kar.... såg också sköldpadda Similan bjuder på den vitaste sanden jag har sett! helt sjukt ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.