Gå till innehåll

Visa er SPS tillväxt!


Vidofner

Rekommenderade inlägg

Tycker tillväxtbilder är väldigt kul att se så jag skulle vilja be er att dela med er av eran tillväxt.

Själv har jag ju inte varit i hobbyn så länge så jag har inte mycket tillväxt att visa men jag kan i alla fall dela med mig av denna bild :)

post-5397-14468929577196_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde folk skulle nappa på detta ämne :(.

Har inga bilder men följer gärna med i tråden. Berätta gärna lite bakgrund om bilderna; belysning, värden, cirkulation etc.

För mig så använder jag pacific-sun's hyperion ramp och flödet på den upp till vänster är relativt starkt medans de andra har ganska snällt flöde.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är kul att se tillväxt på andras bilder, själv tycker jag det är svårt att ge tillväxt rättvisa på mina egna bilder så jag brukar hålla dem för mig själv men den här är jag lite stolt över. Jag räddade den kan jag tycka :)

post-6362-14468929589151_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

post-5907-14468929621477_thumb.jpg

Min Montipora hoffmeisteri. Vet inte hur lång tid det är mellan bilderna, men lite över ett år skulle jag tro. Under den tiden har den både blivit fraggad två gånger, misshandlad och vanskött. Stått i ett kar med nitrat på typ 30ppm och troligen även hög fosfat. För ca 3-4 månader sen började mina nitrat och fosfat värden sjunka, och den började växa igen. Sen började jag med VÄS och ABC+ och då trivdes den ännu bättre. Sen var det en fisk som bet på den så den fick flytta. Nu den senaste månaden har den stått i mitt 20L nano, och växer snabbare än nånsin! Den har fått en mycket grönare färg på polyperna och en fin ljus tillväxtkant :)

post-5907-14468929621256_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
  • 1 år senare...

Hittade lite gamla bilder. Kul att jämföra med idag :)

Första från augusti 2013

post-5173-14468935694082_thumb.jpg

Ungefär samma vinkel idag:

post-5173-14468935694304_thumb.jpg

Nån korall har flyttat ut och någon har tillkommit. Men de tre dominerande acropororna är de samma.

/ David

(första bilden är tagen av en fotograf, andra av mig, därav skillnad i kvalite..)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...