Matthias_H Postat 7 juni 2013 Postat 7 juni 2013 Jag köpte en grön bubbeltip idag och jag skulle koppa i den och gick iväg ett tag från akvariumet och så var den ute ur påsen. Och nu har den gått in i en grotta så man ser bara lite av den kommer den att stanna där eller brukar dom komma fram ? Tänkte för den ryms ju knappt i hålet där den är ? Vad kan jag göra bara vänta och se ? Dom värkar inte gå att flytta ? Kände lite försiktigt på den med den sitter då fast Citera
Wigge Postat 7 juni 2013 Postat 7 juni 2013 det kommer bli bra, låten bara vara så kommer den krypa fram av sig själv=) Citera
salta wille Postat 7 juni 2013 Postat 7 juni 2013 Tat lugnt! den kryper nog fram imorrn eller så. Den kanske vandrar runt ett par varv i karet tills den hittar en plats där den trivs! Citera
Matthias_H Postat 7 juni 2013 Författare Postat 7 juni 2013 Okej tack Man är bara så orolig och går och tittar hela tiden :-( Citera
Trotzig Postat 7 juni 2013 Postat 7 juni 2013 Dom gillar sol så när den tröttnat på att vara i mörker kommer den fram. Citera
Matthias_H Postat 7 juni 2013 Författare Postat 7 juni 2013 Tittar lite nu och den smyger sakta ut men är väldigt blyg :-) Citera
alexochingencarina Postat 8 juni 2013 Postat 8 juni 2013 Kan ta upp till en vecka så gör inget förhastat Citera
Fildur Postat 8 juni 2013 Postat 8 juni 2013 Om du inte vill den skall vara kvar där den är (oftast vill man ju det), mata den inte. Sen när du nöjd där den sitter, börja mata rejält en stund så den tror den hittat superstället för käk :-) Citera
Sherwan Postat 8 juni 2013 Postat 8 juni 2013 Har en som gömt sig ganska länge nu i (flera veckor) under en sten med några räkor, tror jag sett den 1 gång ganska nyligen och hoppades på det bästa, men...nästa steg är att gå in och röja med bulldozer för att försöka få ut den... Citera
Matthias_H Postat 8 juni 2013 Författare Postat 8 juni 2013 Den sitter fortfarande kvar men jag låter den vara och se vad som händer Citera
Matthias_H Postat 9 juni 2013 Författare Postat 9 juni 2013 nu har bubbeltippen kommit ut ur grottan men mina clowner verkar inte ens se på den. är det inte alltid dom gör de ? har två clowner är ju lite trist om dom inte bryr sig om anomenen. den är rosa med grönt på topparna. jag beställde en grön för det var mer än halva priset på dom då jag ville testa Citera
harrgustav98 Postat 9 juni 2013 Postat 9 juni 2013 vissa clowner går in i anemonen efter minuter och andra efter år, vilka clowner har du? Citera
Matthias_H Postat 9 juni 2013 Författare Postat 9 juni 2013 ocellaris clownfish är det jag har två st :-) Citera
HiTeq Postat 9 juni 2013 Postat 9 juni 2013 ocellaris clownfish är det jag har två st :-)För mig tog det ganska precis 3 veckor från det att min Bubble tip åkte i tills mina Clowner var välkomna. Det verkar vara väldigt individuellt. Jag tejpade upp en bild på Clownfiskar i en Anemon bredvid. Tvivlar på att det har någon betydelse dock Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.