Hermanbrute Postat 22 juli 2013 Postat 22 juli 2013 Jag har kört med en flaska salifert fram tills igår då den tog slut. Tänkte göra en ny beställning men tänkte kolla om någon har ett billigare förslag?Tack på förhand Citera
nike83 Postat 22 juli 2013 Postat 22 juli 2013 billigast är om du har låg salthalt och kan öka salthalten dock förutsätter detta att din salthalt är låg! Citera
Hermanbrute Postat 22 juli 2013 Författare Postat 22 juli 2013 Nej salthalten är perfekt dock så har Ca sjunkit lite och tömde precis min flaska utav saliferts flytande.Kollade lite och hittade en massa olika så ville kolla runt vad ni andra använder. Flytande eller pulver. Vilket är bäst och billigast? Vilka sänker PH och vilka gör det inte? Citera
freguz Postat 22 juli 2013 Postat 22 juli 2013 Och vart köper jag de?Tex dennahttp://tritonakvarium.se/product.asp?product=38110 kr för 1 kg, räcker länge Citera
Hermanbrute Postat 22 juli 2013 Författare Postat 22 juli 2013 Kollade på den men det står att man ska använda den tillsammans med andra balling produkter som dem har och då tänkte ja att det kanske är så för att den drar ner phn? Citera
akutmottagning Postat 23 juli 2013 Postat 23 juli 2013 http://shop.biotedmarin.se/ballingsalter/332kör med dessa kanon bra Citera
ormet Postat 23 juli 2013 Postat 23 juli 2013 Jag har precis blandat en ny dunk med bioteds calciumklorid för första gången, det är väldigt mycket föroreningar i jämförelse med fauna marins som jag alltid använt innan. Korallerna verkar inte bry sig men jag blev överraskad över sörjan. Citera
Blåbert Postat 23 juli 2013 Postat 23 juli 2013 Hur yttrade sig detta? Blev det fällningar?Kör med mruztek, och det blir inga fällningarSent from my iPad using Tapatalk HD Citera
ormet Postat 23 juli 2013 Postat 23 juli 2013 Det blev grumligt och brunt när jag blandade till det & efter att det fått stå ett tag i hinken jag blandade i så blev det som ett brunt lock. Jag kunde nog försiktigt tagit bort det men orkade inte. Citera
akutmottagning Postat 23 juli 2013 Postat 23 juli 2013 Verkar konstigt kört med dessa i 3 år utan något sådant.Enda bruna är av järn tillsatsen.använder du osmos vatten till din blandning? Citera
ormet Postat 23 juli 2013 Postat 23 juli 2013 Verkar konstigt kört med dessa i 3 år utan något sådant.Enda bruna är av järn tillsatsen.använder du osmos vatten till din blandning?Absolut. Jag har ett par hinkar kvar, öppnar en ny och testar med nästa gång. Citera
Andreas N Postat 23 juli 2013 Postat 23 juli 2013 Balling salter är absolut billigast. jag har testat den från Ted och har lika så råkat få extremt grumligt vatten i dunken vid något tillfälle men ibland är den klar..... konstigt men jag tror det hr med o göra att jag anv kranvatten kanske. jag har även anv calcium clorid från maakvatten och den var jag väldigt nöjd med i förhållande till priset. jag kunde hälla i ett par kilo i en liter utan o få grumling. jag har även kört fauna marins och den är la som maakvattens clorid men FMar... är alldeles för dyr i mitt tycke..... Citera
Hermanbrute Postat 23 juli 2013 Författare Postat 23 juli 2013 Tack alla! Nu vet jag vart jag ska handla! =) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.