Nille83 Postat 23 juli 2013 Postat 23 juli 2013 Efter att jag kopplat in en fläkt i "täckglaset" så har avdunstningen kommit igång ordentligt. Jag förstår att man ska fylla på vatten Men tillsätter ni något i det vattnet ni fyller på med? Saltet dunstar väl inte från karet om jag inte är helt fel på det Men ni kanske tillsätter något annat? Citera
smedberg Postat 23 juli 2013 Postat 23 juli 2013 Bara osmosvatten, saltet dunstar inte som sagtSent from my iPhone using Tapatalk 2 Citera
Zanders Postat 23 juli 2013 Postat 23 juli 2013 Dom flesta av oss har någon simpel auto top off, dvs en liten pump slang och en sensor som fyller på osmos vatten när det behövs.Annars får man springa och dutta med vattenkannan hela tiden Citera
Alexraptor Postat 24 juli 2013 Postat 24 juli 2013 Själv kör jag med Tunze Osmolator nano I mitt vanliga kar då jag har ett refugium fack som inte får bli tomt.I mina andra två 43 och 19 liters kar tilsätter jag 1 liter och 1/2 liter dagligen respektive. Citera
Rååbert Postat 26 juli 2013 Postat 26 juli 2013 tunze osmolator , är ju ett heltidsjobb att springa o fylla vatten annars dessutom så får du en stabil balans med ett sånt system , då volymen alltid är densamma.ta en titt på detta , riktigt snygg design med http://reefbuilders.com/2013/07/23/hydrofill-ato-controller-complete-topping-machine-innovative-marine/ Citera
Nille83 Postat 26 juli 2013 Författare Postat 26 juli 2013 Hur är det med tempen nu då?MVH LasseMellan 25-27. Har fläkten på timer så den stänger 2 timmar efter lysrören slocknat och startar 2 timmar innan lysrören tänds! Så nu sover jag lugnt på nätterna igen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.