Gå till innehåll

Cirkulationspump för 64l


apelsinjuice

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag har för tillfället en Tunze 6015 på 1800l/h men jag börjar känna att den är lite för stark. Ena sidan av min euphyllia märks det på framför allt men annars fungerar den bra.

Nu till frågan vilken annan pump man ska ha. När jag letar så hittar jag inget mellan 900l/h (Koralia nano) och 1800l/h (Tunze 6015, som jag redan har). Tror ni att Koralian klarar uppgiften och inte är allt för svag?

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått en sådan pump av en som la ner sitt kar, den går baklänges, dvs suger in vatten framtill och släpper ut det genom gälarna, och hur jag än gör så får jag inte rätt på den. :)

Det låter jättekonstigt om man vill ha lite cirkulation på vattnet.. Hursom så tror jag att det blir perfekt flöde med Seion i mitt kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått en sådan pump av en som la ner sitt kar, den går baklänges, dvs suger in vatten framtill och släpper ut det genom gälarna, och hur jag än gör så får jag inte rätt på den. :)

Har du vänt på kontakten i vägguttaget?

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...