Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Tycka vad man vill men visst är ett runt akvarium läckert. Inte så mycket i det just nu men undra hur man upplever koraller & fiskar i karet och hur fiskarna upplever oss på andra sidan??

meerwasser-aquarium-verpackt_gross.jpg

meerwasser-aquarium-fertig_gross.jpg

meerwasser-aquarium-ablaufschacht_gross.jpg

meerwasser-aquarium-saeule_gross.jpg

Här ser man hur högt det är igentligen :smiley20:

meerwasser-aquarium-verrohrung-gesamt_gross.jpg

meerwasser-aquarium-verrohrung.jpg

Innan dom klädde in revpelaren med PU-Skum

meerwasser-aquarium-untergestell.jpgmeerwasser-aquarium-lackiert.jpg

http://www.royal-exclusiv.de/

WOW

Postat

"Rock reefscapes:

Reef walls and grounds made of our internally developed 2-K-PU-foam.

+++ Guaranteed features: saltwater resistant and non-toxic +++

PU rock imitation and reef ceramics from by Th.Luther"

Lär vara knepigt att få tag på...

Postat

Läser man på reefcentral använder amerikanarna någon form av byggskum.

Jag kommer tyvärr inte ihåg vilken polyester det var i, som skall fungerar. Diskussionen drog riktigt igång efter Tanus kar hade varit "Tank of the Month" i february, http://reefkeeping.com/issues/2005-02/totm/index.php och http://reefkeeping.com/issues/2005-02/totm/images/3.jpg

Och enligt han själv är det bara vanligt byggskum som han använt och sen täckt med grus.

"Coleskank, just normal foam is used, the yellowish foam which is used for building purposes."

Postat

Följt ett par diskussioner som sånt skum på RC...det har fått ganska mkt kritik så jag rekomenderar att man läser några av trådarna där innan man provar, jag gav iaf upp den iden efter att ha läst på lite.

Postat

Pratade med schuran idag dom kunde man beställa skummet som finns på bilderna ifrån dom skulle återkomma med prisuppgift jag skriver här när jag får det.

Postat

va bra.. för jag vill gärna prova.. =) är skummet liksom väldigt tjockt? så om man lägger på grus eller sand.. så sjunker inte sanden ilksom ned? utan fastnar ovanpå?

Skulle va väldigt kul att testa.. Undra om det går åt mycket.. =/

Postat

man kan nog köpa via dom med. Hittade detta på deras forum

PU-2-K-Material

Hello Royal exclusive which is for a foam/material is the PU-2-K-Material Can one buy that with you?

PU foam...

Good day, that is particularly after our prescription, for Royal exclusive, manufactured 2-K-PU-Schaum, food-genuinly, UVSTABILIZED, water-insolubly, and guaranteed innocuously. We already use this foam for 20 years and had never complaints. Contrary to conventional foams our mixture is closed-porously, extreme and does not need no more to be surface-treated. Already after 12 hours water can be let in. The raw material costs 25 per litre. - Euro, for each component. With 2 litres raw material, leave themselves approx.. surfaces, out-foam to 1 square meter. Greetings from Cologne...

Klaus Jansen Royal exclusive

Postat
Pratade med schuran idag dom kunde man beställa skummet som finns på bilderna ifrån dom skulle återkomma med prisuppgift jag skriver här när jag får det.

Blir det beställning på detta så är jag intresserad, hör av dig!

Postat

Jag är också intresserad till mitt tilltänkta hörnakvarie-projekt till våren då jag flyttar till hus ;-)

MVH, Andreas

Postat

schuran svarade att dom kunde lösa royal exclusives PU skum men också att dom antagligen kunde få tag i någon sorts kalkpasta som skulle vara ännu bättre.

Postat

Det här är verkligen tokintressant. Har själv gått och funderat på att göra en frigolit-/skumbakgrund som sedan skulle målas och lackas ett antal gånger för att få en massiv plastbit tillsist. Det här verkar ju ännu bättre.

• Skapa Ny...