hagbard Postat 22 december 2015 Författare Dela Postat 22 december 2015 (ändrat) Verkar vara en nyfiken firre med kameleont liknande ögon...ignorerar rosor än så länge Ändrat 22 december 2015 av hagbard Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 28 december 2015 Författare Dela Postat 28 december 2015 Inte en ros har han tagit..terroriserar snäckor istället...hmmm...fick en chock idag när jag såg att 2 huvuden i ikolas gamla fina eupyllia var i sönderfall..slemmade o upplösningstillstånd...klippte bort dom o suttatde i en BIG streamer..hållr tummar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 28 december 2015 Dela Postat 28 december 2015 Du måste vara rädd om mina ättlingar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 28 december 2015 Författare Dela Postat 28 december 2015 Jag gör allt jag kan...fick samma symtom i de andra 2 sorterna..en är utraderad den andra sorten klarae sig.det har gått lång tid emmelan .."din" har vart opåverkad..och nu helt plöstligt..som en blixt från klar himmel...ujuj...Den ser ut nu att vara frisk,,,men vi får se Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 28 december 2015 Dela Postat 28 december 2015 Håller tummarna 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 28 december 2015 Dela Postat 28 december 2015 Håller tummarna tråkigt när ngt sådant händer mvh Ola 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 28 december 2015 Författare Dela Postat 28 december 2015 tack conny och ola..Ibland eller alltid får jag känslan att sådant här inte drabbar er! hur gör ni gossar?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 28 december 2015 Dela Postat 28 december 2015 Jo då blir förluster här också hade en golden euphyllia som bara klappa ihop på ngr dagar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Moose Postat 29 december 2015 Dela Postat 29 december 2015 håll uppsikt på filfisken!Händer att dom går på euphyllior. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 3 januari 2016 Författare Dela Postat 3 januari 2016 two heads down..."spolade" hela korallen i en streamer...bytte vatten...kol...får se vad som händer...3:e sorten nu som lämnar in delvis..snabbt går det också Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 4 januari 2016 Dela Postat 4 januari 2016 tack conny och ola..Ibland eller alltid får jag känslan att sådant här inte drabbar er! hur gör ni gossar?? Det händer allt en hel del hos mig också, behöver ju inte alltid vara ett "fel" Det kan ju dö djur av många anledningar 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 4 januari 2016 Författare Dela Postat 4 januari 2016 huvud nr 3 "åkte i backen! inatt..agerade med massivt delvattenbyte(en 3 del) samt ytterligare "spolning" i en streamer...arghhh! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 4 januari 2016 Dela Postat 4 januari 2016 Sen är det väl så Hagbard att när det går bra så vill man gärna berätta. när det dör saker så kanske man håller det för sej själv. Alla råkar nog ut för en del mer eller mindre oförklarliga missöden emellanåt 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 7 januari 2016 Författare Dela Postat 7 januari 2016 nummer 4 nu ...hoppas det stannar upp nu...jag kan inte göra mer...En otäck farsot detta...antar det är brown jelly sjukan...Kommit som en blixt från klar himmel med över år friska euphyllia,finns det bekräftat att det är en sjukdom? eller är det andra störningar som utlöser detta gissel? Från till synes frisk till upplöst på timmar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 7 januari 2016 Dela Postat 7 januari 2016 är det på samma ställe som huvuden släpper. i så fall hade jag klippt av den grenen 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 7 januari 2016 Författare Dela Postat 7 januari 2016 (ändrat) Euphylliaskogens pärla tappar mark...en tredjedel...12 huvud bidde 8 i ett nafs Ändrat 7 januari 2016 av hagbard Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stiffe Postat 8 januari 2016 Dela Postat 8 januari 2016 Vi har nog alla varit i den sitsen, på ett eller annat sätt, även om inte det är något direkt tröst just nu. Håller tummarna..... 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 8 januari 2016 Dela Postat 8 januari 2016 Tråkigt håller tummarna mvh Ola Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 14 januari 2016 Författare Dela Postat 14 januari 2016 Tror pärlan håller ut...den stora andra har också fått tapp på huvuden...uj uj.----vad utlöser detta? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 14 januari 2016 Författare Dela Postat 14 januari 2016 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 14 januari 2016 Författare Dela Postat 14 januari 2016 Helnöjd med denna borre...har växt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Scuba Postat 14 januari 2016 Dela Postat 14 januari 2016 Har tyvärr liknande erfarenhet av min filfisk, skaffade en för att utrota glasrosor, den sket i dom, men skickade min euphyllia till dom sälla jaktmarkerna... Aldrig mer en filfisk.... 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 14 januari 2016 Författare Dela Postat 14 januari 2016 är tämligen säker på att filfisken inte är boven i detta fall...har sett det förr och hade ingen filfisk då Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kladd3 Postat 15 januari 2016 Dela Postat 15 januari 2016 Det måste börja bli dags få igång det stora karet nu eller hur Hoppas du lyckas få den att växa igen så jag kan få en liten fragg så småningom Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 16 januari 2016 Författare Dela Postat 16 januari 2016 On 2016-01-15 at 07:46, kladd3 sade: Det måste börja bli dags få igång det stora karet nu eller hur Hoppas du lyckas få den att växa igen så jag kan få en liten fragg så småningom Kanske lika bra vi fixar en delning omgående eller är nog förståndigt om det skiter sig..finns en gren med 2 huvuden du kan ta ... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.