Gå till innehåll

hagbards långa lilla


hagbard

Rekommenderade inlägg

Karet går på sista versen..mitt intresse samt koraller behöver mer plats..har en 360cm lång 47 cm bred och 130 cm hög bänk/skåp som olika kar stått på de senaste 12 åren..känns o ser futtigt ut med nuvarande...500-600 liter kommer kännas bättre tror jag :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Liten reflektion över montiporia o färg..min fragg från moderkorallen visar just nu upp samma trista beige som modern gjorde från start..den har blivit nedbuttad från sin plats typ 2 gånger på en vecka..nån är skyldig..kanske en turbo? vet inte...men sen dess visar den trist färg..anar att det inte alltid är ämnen i vattnet som är orsak utan också annat..för modern är fint jadegrön

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Har köpt ett "nytt" kar..ser fram emot att starta upp det..men är inte på töpp typ..taket på huset läcker in(vad fan!)..sen vet jag inte om karet jag köpte klarade en brutal resa till min hyrbil pga skitigt och hur man inte bör hantera ett helglas.får väl hoppas det inte sprack typ..lär ju se det när jag gjort rent det... har nog inte sett ett skitigare kar på 40 år..det var nog det tyngsta jag vart med om..många hängläppar kan jag säga...makalöst vad man bryts ner fysiskt med åren!Var ju för fasen en hårding av rang hehe Jag lovade mig själv iallefall att jag aldrig kommer o sälja ett ej rengjort kar och som man inte kan kolla funktionen på...sen på nån vänster borde vissa gå en kurs hur man bör agera o verka i livet..plan 2 är icke en halvtrappa ner tex

Ändrat av hagbard
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lägger ner tråd o kar nu...karet ska avecklas snarast för ett hagbards långa stora..långa lilla står i vägen just nu..blir en källartur ner till ett 150 liters för det levande så länge...har en del jobb på befintlig bänk och underskåp för sump att fixa med en tid..ska bli riktigt kul att gå upp en division i hobbyn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
Det fixar väl Vikingen lätt ;) angenäma probs du fått,lycka till med ditt nya projekt länge sedan man hörde av dig hoppas allt ok Med vänlig hälsning Ola:smiley20:

hehe..nä jag får hyra in tyngdlyftare..fick en typ sensträckning i vänsterarm..snudd på magbråck också när jag lyfte det "nya"..Man får ödmjukast kliva ner från pedistalen " jag är stark"..allting har ett slut hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gått in i akvarieväggen typ..Några tunga lyft till samt lite borrning i bänk samt sätta mig in i sumpens värld...direkt tvärstopp efter inköp av nytt system..brukar ju gå åt andra hållet med gnistan,det levande väntar ju i källaren ,går ingen nöd på det... det sköts kan jag lova..Väntar på gnista,,hur det kan bli!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gruvar mig lite hur jag ska få det på plats..sumpskåp finns redan..endast några hål..sist jag lyfte upp ett kar på denna plats var ett 3 meters i rostfritt,inte lika känsligt och inte lika tungt som detta 2 snubbar lyfte det på mitten med sina ryggar..jag o en till hivade i ändarna.bygger berg i tanken gör jag..vill ju bara åka..som chevorna typ hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tittar lite på mina koraller där i källaren...i karet som de bor i en stund typ..ett annat perspektiv till det bättre faktiskt..ser dom snett från ovan nu pga låg bänk(50) och färgerna framträder mer tycker jag..en jädra skillnad faktiskt..mer att fundera på

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Mina montiporia digitata börjar kasta in handuken..man blir inte klok på denna hobby...de har vart väldigt tåliga med allt sen de växte upp från en sten..gillar inte miljön i "väntan på bättre tider" karet..anmärkningsvärt är att stylohpororna inte verkar bry sig utan mår bra..även allt annat jag har verkar må bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...