Tedde Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 aaaw, så kul! hoppas du kan få en lev bekräftelse snart då, ser verkligen fram emot att detta kar kommer hem till dig... Citera
_Manne_ Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 Fantastiskt Larry!! Kan bara säga grattis till startskottet inför "Nästa".Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
LN21 Postat 28 oktober 2013 Författare Postat 28 oktober 2013 Vågar inte fira än, iallafall inte förrän jag fått en orderbekräftelse:) Citera
_Manne_ Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 Vågar inte fira än, iallafall inte förrän jag fått en orderbekräftelse:)Den kommer med karet .. Ska bli så nice!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
LN21 Postat 28 oktober 2013 Författare Postat 28 oktober 2013 Var ju hos Anderas igår, hans nuvarande kar är ju 70 högt så att ja tror att 80 cm optiwhite kommer att bli kanoners. Citera
_Manne_ Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 Var ju hos Anderas igår, hans nuvarande kar är ju 70 högt så att ja tror att 80 cm optiwhite kommer att bli kanoners.Vet att du kommer o klara av detta.. Är helt övertygad att du tänkt igenom hela o vet hur du ska få till det.. Finns säker smått som fortfarande ska lösas på vägens gång.. Men det fixar du som vanligt.. Varför vara normal när man kan hitta på något outstanding istället..Ska du ha skrotet under karet ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
LN21 Postat 28 oktober 2013 Författare Postat 28 oktober 2013 :)jepp ska köra ett 600 liters under som sump, 80-90 cm mellan golvet och botten på karet i det "låga" vardagsrummet.Eftersom väggen är strax under 30cm och karet är 90 brett så blir där ett finfint utrymme på lite mer än 60 cm och 2.5 meter långt.Ja jo ja vet att det ska in ett stativ men det fixar ja på någe sätt:) Citera
LN21 Postat 28 oktober 2013 Författare Postat 28 oktober 2013 Har inte klart för mig än, det kan bli att ja svetsar ihop en stålställning eller drar ja ihop en i trä. Ja får se va ja knåpar ihop:) Citera
Mats_öland Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 tänkte på det du ska flytta runt lite i rumet ,, jobbig flytt du har framför dig! vist det skulle gå flytta hela akvariet med vatten i men notan skulle nog inte bli så trevlig !!! Citera
jimmy Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 Vart bestälde du karet ? Blir det i glas eller acryl ?Å tack för hjälpen igår Citera
LN21 Postat 28 oktober 2013 Författare Postat 28 oktober 2013 Från Diamantaquarium,,,,, 15 mm optiwhite på tre sidor. Borrat och klart.Men som sagt ja ropar inte hej förrän ja har en bekräftelse. Citera
Zigmund Postat 29 oktober 2013 Postat 29 oktober 2013 Har inte klart för mig än, det kan bli att ja svetsar ihop en stålställning eller drar ja ihop en i trä. Ja får se va ja knåpar ihop:)Har du möjlighet känns stål som ett givet alternativ ! Tar så mycket plats med stomme av trä -och har man någonsin gott om plats under karet Citera
krille 55 Postat 29 oktober 2013 Postat 29 oktober 2013 Vi har fina aluprofiler med t-spår som man skruvar ihop på jobbet. 40x40 mm. ska nog använda det till mitt nya projekt. ska försöka ta med en bit när jag kommer på torsdag så du får se hur det ser ut Citera
LN21 Postat 29 oktober 2013 Författare Postat 29 oktober 2013 @ Zigmund,,, jo helt rätt, stål står högt på listan.@ Krille,,, perfekt det får vi kika på Citera
wrang Postat 29 oktober 2013 Postat 29 oktober 2013 Från Diamantaquarium,,,,, 15 mm optiwhite på tre sidor. Borrat och klart.Men som sagt ja ropar inte hej förrän ja har en bekräftelse.Denna sidan?http://www.diamantaquarien.de/Var snabba med svar då jag frågade en gångVi har fina aluprofiler med t-spår som man skruvar ihop på jobbet. 40x40 mm. ska nog använda det till mitt nya projekt. ska försöka ta med en bit när jag kommer på torsdag så du får se hur det ser utVad heter dessa profiler å kan du visa oss andra med Har du sett denna snygga alu stomme www.reef2reef.com/forums/member-tanks/131797-all-delights-130-gallons-wicked-acans.html Citera
LN21 Postat 29 oktober 2013 Författare Postat 29 oktober 2013 Jepp,, helt rätt hemsida. http://www.diamantaquarien.de/Än så länge har vår komunikation varit klockers. Frågade på förmiddagen fick en offert innan 4 samma dag.Ja gjorde beställningen igår och har idag fått ok (samt att jag idag har betalat in en handpenning).Nu ska banken tröska några dagar med pengarna, sen hoppas jag att ja kan få ett ordererkännande och ett kar hemkört innan jul :)Riktigt fräck bänk:) Citera
PeterG Postat 31 oktober 2013 Postat 31 oktober 2013 Har du många vänner kan du låna mina sugkoppar[ATTACH=CONFIG]103152[/ATTACH]"Chingchai gjorde det utan sugkoppar !" Citera
krille 55 Postat 31 oktober 2013 Postat 31 oktober 2013 Om jag får stjäla tråden lite Larry så är här en sida med Web-shop på alu-profiler. WWW.alucon.se Citera
LN21 Postat 1 november 2013 Författare Postat 1 november 2013 Hurrrrraaaa då är handpeningen betald och jag har fått ett leveransbesked, som säger att jag får mitt nya akvarium innan jul.YIppiiee,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, julhelgen är räddad, sågen ska i väggen och yxan ska i golvet :) Citera
Crissan Postat 1 november 2013 Postat 1 november 2013 Kan inte bli bättre, härligt grattis! ska bli roligt o se de gamla den 23 innan de ryker Citera
PeterG Postat 1 november 2013 Postat 1 november 2013 Kul att det hänger grejer! Men 800mm högt? Sitter skälv och planerar ett kar. Men när jag simulerar 700mm högt tycker jag att det blir jobbigt. Hur är planen där?Hur simulerar / räknar du då ? Citera
PeterG Postat 1 november 2013 Postat 1 november 2013 Vilken julklapp ! Hur tacklar du familjen?Larry vad tror du om att ha eneller flera såna här dunkar när man behöver mellanförvara koraller o vatten? Citera
_Manne_ Postat 1 november 2013 Postat 1 november 2013 Grattis Larry! Kul att det händer så pass fort!! Riktigt kul.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Atlas Postat 1 november 2013 Postat 1 november 2013 Riktigt kul att höra att du satt bollen i rörelse.. Kommer bli hur kul som hellst att följa det Larry. Bara säg till om du behöver hjälp med något Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.