Gå till innehåll

Skrota mitt 4 meters akvarium


LN21

Rekommenderade inlägg

  • Svar 155
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Var ju hos Anderas igår, hans nuvarande kar är ju 70 högt så att ja tror att 80 cm optiwhite kommer att bli kanoners.

Vet att du kommer o klara av detta.. Är helt övertygad att du tänkt igenom hela o vet hur du ska få till det.. Finns säker smått som fortfarande ska lösas på vägens gång.. Men det fixar du som vanligt.. Varför vara normal när man kan hitta på något outstanding istället..

Ska du ha skrotet under karet ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:):):)

jepp ska köra ett 600 liters under som sump, 80-90 cm mellan golvet och botten på karet i det "låga" vardagsrummet.

Eftersom väggen är strax under 30cm och karet är 90 brett så blir där ett finfint utrymme på lite mer än 60 cm och 2.5 meter långt.

Ja jo ja vet att det ska in ett stativ men det fixar ja på någe sätt:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte klart för mig än, det kan bli att ja svetsar ihop en stålställning eller drar ja ihop en i trä. Ja får se va ja knåpar ihop:)

Har du möjlighet känns stål som ett givet alternativ ! Tar så mycket plats med stomme av trä -och har man någonsin gott om plats under karet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Från Diamantaquarium,,,,, 15 mm optiwhite på tre sidor. Borrat och klart.

Men som sagt ja ropar inte hej förrän ja har en bekräftelse.

Denna sidan?

http://www.diamantaquarien.de/

Var snabba med svar då jag frågade en gång

Vi har fina aluprofiler med t-spår som man skruvar ihop på jobbet. 40x40 mm. ska nog använda det till mitt nya projekt. ska försöka ta med en bit när jag kommer på torsdag så du får se hur det ser ut

Vad heter dessa profiler å kan du visa oss andra med ;)

Har du sett denna snygga alu stomme :)

www.reef2reef.com/forums/member-tanks/131797-all-delights-130-gallons-wicked-acans.html

stand.png

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp,, helt rätt hemsida. http://www.diamantaquarien.de/

Än så länge har vår komunikation varit klockers.

Frågade på förmiddagen fick en offert innan 4 samma dag.

Ja gjorde beställningen igår och har idag fått ok (samt att jag idag har betalat in en handpenning).

Nu ska banken tröska några dagar med pengarna, sen hoppas jag att ja kan få ett ordererkännande och ett kar hemkört innan jul :):)

Riktigt fräck bänk:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hurrrrraaaa då är handpeningen betald och jag har fått ett leveransbesked, som säger att jag får mitt nya akvarium innan jul.

YIppiiee,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, julhelgen är räddad, sågen ska i väggen och yxan ska i golvet :):)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...