Gå till innehåll

Förslag: Att kunna uppdatera poster i sina egna trådar under forumdel "Mitt akvarium"


Reuben

Rekommenderade inlägg

Hej,

Vet att det har diskuterats en del tidigare om att kunna uppdatera trådar, och för att folk inte skall kunna ändra / ta bort saker som påståtts tidigare så har man valt att inaktivera edit knappen efter en ganska kort tid efter man postat.

Men jag undrar, skulle det inte vara möjligt att endast ha igång den under forumdelen "mitt akvarium" där det ändå trotts allt bara handlar om sitt egna kar?

Min tanke är att det kan öka aktiviteten både bland tittar och bland ägaren av karet om de har möjlighet att tex uppdatera första posten med teknik som är i karet, fiskar man köpt, tidstämplade bilder på hur karet utvecklats under tiden.

Ofta när folk startar upp karet så skriver dem vad för teknik de har etc, men efter att den varit igång ett år eller två är det helt felaktigt, skulle väl vara kul att kunna iaf editera första posten där så man kan hålla allt uppdaterat för dem som bara vill skumma bilder / se tekniken bakom, istället för att behöva bläddra genom ibland 30-40 sidor.

Är denna möjlgihet något man tidigare disukterat?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om man får spinna vidare på önske-temat så önskar jag en knapp för att visa endast trådstartarens inlägg... Finns på en del andra utländska saltvattensfoum och jag tycker den är mycket praktisk just i forumsdelen "mitt akvarium"

Låter vettigt. Slipper man läsa om alla öl folk ska drick när dom tittar på varandras kar och man inte får vara med:smiley24:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom vi använder en färdig produkt "vbulletin" som i framtiden ska uppgraderas till nya 5.0 versionen, så man kan läsa mer om alla nya fina features på deras webbplats:

http://www.vbulletin.com/features/

Har inte själv sett något om det som efterfrågas, men det kanske finns någon som kan leta runt lite.

Den funktion jag efterfrågar har jag sett på vbulletin, så det är kanske en standardfunktion... :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kunde man inte låta andra posten vara öppen så kan man ha något form av index och bilder där. Så hade varit lättare hitta i ens tråd när den börjar bli VÄDIGT stor... Då hade man inte behövt skapa miljoner trådar på var sak man bygger/gör på sitt akvarium..

Kan förstå varför man inte vill ha dem öppna. Om trådskaparen blir sur så ska han inte kunna radera alla sina inlägg. Det skadar bara forumet..

/Nissen

Edit: Det kanske inte funkar ???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Allting är som sagt möjligt, just under mitt akvarium kan man ju tänka sig att öppna upp lite mer, då den delen av forumet inte är så faktabaserad" däremot kan man ju tycka att bloggfunktionen skulle vara lämplig just för "mitt akvarium" av det skälet, men av något skäl så används inte blogg- eller artikel- delarna tillnärmelsevis så mycket som man kunde önska, då de är väldigt bra komplement till forumfunktionen.

Det finns många sätt som man kan göra det, för det första, låta det första inlägget vara redigerbart, och det skulle kunna användas som ett index osv, det är nåt jag åtminstone har tänkt på flera gånger, och tror är den vettigaste lösningen.

Det andra är ju att trådstartaren kan redigera alla sina inlägg, då kan problemen med att trådar blir svåra att följa uppkomma då nån redigerar kraftigt, om man gör det så att det blir redigerbart kommer jag i.s.f. göra att även historiken blir synlig när man redigerat, det för att fortsatt hålla informationen konsekvent och synlig.

Vi som driver sidan tror starkt på att informationsbevarande, det är därför vi inte har chatt funktioner och andra flyktiga kommunikationsformer, då det skulle minska nyttan för den stora massan när det inte bevaras.

Funktioner för att filtrera ut inlägg i trådar är ju inte så väldigt svårt att göra, och tål helt klart att tänkas på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är jättejobbigt att inte kunna redigera det man skrivit. Kan man kontakta en moderator och få det ändrat om man skrivit fel?

Japp Felix, det är det vi är här för, att hjälpa er i den typen av situationer, det man kan göra är att klicka på den lilla triangeln under inlägget för att rapportera det, och skriva att man vill ändra sitt inlägg och hur, då ser alla vi moderatorer det. Det vanligaste sättet att göra det är nog att man har nån "favorit" moderator som man känner lite bättre, och så skriver man ett PM till denne så ändrar den det, där är det ju lite större risk att det tar tid om moderatorn är borta en tid men båda sätten fungerar bra hursom :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...